آیا میزبانی کنفرانس های میلیارد دلاری توربت جام را «کامل» می کند؟


ساعت: 09:32
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881679

برگزاری همایش های پرهزینه اما بی فایده در تربت جام;

همایش هزاره شیخ احمد جام در حالی کار خود را در تربت جام آغاز کرد که اهداف و دستاوردهای برگزاری این همایش در دوره های گذشته محقق نشد و امسال نیز بدون توجه به همه هزینه ها روند اشتباه برگزاری این همایش های نمایشی ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، همایش هزاره شیخ احمد جام در حالی 31 و 22 تیرماه سال جاری در تربت جام آغاز می شود که اهداف و دستاوردهای برگزاری این همایش در دوره های گذشته هنوز محقق نشده است و امسال بدون توجه به با تمام هزینه ها، پنج جلسه این کنفرانس برگزار شد، روند معیوب برگزاری چنین کنفرانس های نمایشی ادامه دارد. سوالی که برای متولیان برگزاری این همایش ها وجود دارد این است که آیا میزبانی کنفرانس های میلیاردی شهرهای ما را “ایده آل” می کند؟

آیا در سال تولید و دانش و اشتغال زایی نباید نسبت به هزینه های بی مورد و میلیاردی حساس بود و برای پایبندی و اجرای برنامه های او با دقت بیشتری عمل کرد نه اینکه فقط سخنرانی و برنامه ریزی کرد؟ دستاوردهای محسوس و عملیاتی کنفرانس های گذشته که در سال های آینده تکرار خواهد شد چیست؟


bada750b fd93 40c4 8da4 a1fc1b91dc02 خبر خاکستری

شایان ذکر است با توجه به ممنوعیت هزینه های زائد، تشریفاتی و غیرضروری از اعتبارات داخلی بودجه کشور که طی نامه ای به شماره 111749/59415 مورخ 22/09/1300 توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. به منظور کاهش هزینه های غیر ضروری و جلوگیری از تجمل گرایی و در اجرای سیاست های کلی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، شاهد برگزاری همایش های میلیاردی در منطقه تربت جام هستیم.

در شرایطی که جوانان منطقه تربت جام از فقر زادگاه خود خسته شده و به امید یافتن لقمه نانی به شهرها و شهرها می گریزند، این سوال مطرح است که آیا برگزاری چنین همایش هایی مشکل کم آبی تربت جام را حل می کند. منطقه؟ مردم پایین جم مشکل افت ولتاژ خانه هایشان حل می شود؟ مشکلات روستای باغ سنگان حل می شود یا طلسم 10 ساله راه اندازی کارخانه شیشه آذر میناب شکسته می شود؟


bb9f79e2 5a38 4433 be21 2fb081a9ebf8 خبر خاکستری

عبدالحسین بازیری رئیس حزب اسلامی تربت جام موتلفه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امروز برای برخی همایش ها و اجلاس ها هزینه می شود اما برای کارهای ضروری مانند رفع موانع تولید و اشتغال در شهرستان. که همگی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اولویت و برنامه ریزی درستی انجام نمی شود.

مسئول حزب موتلفه اسلامی تربت جام با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کارمندان نباید شب و روز برای ایجاد اشتغال بدانند، یادآور شد: مقام معظم رهبری در خطاب به نهادهای انقلابی بر ایجاد تولید و ایجاد فرصت برای مردم تاکید کردند. اشتغال برای اشتغال مردم روستایی و شهری و این امر جز با برنامه ریزی دقیق و دلسوزی و پیگیری مسئولان امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب چندین سال متوالی به مقوله اقتصاد و تولید توجه ویژه ای داشته اند که این نشان دهنده اهمیت موضوع است و امیدواریم مسئولان توجه ویژه ای به دغدغه های مردم داشته باشند. مقام معظم رهبری برای رفع محرومیت های مردم منطقه اقدام کنند


95dca028 f042 4d8a b249 0ba78a5259bc خبر خاکستری

وقتی دهه گذشته را مرور می کنیم، می بینیم که برگزاری چنین همایش هایی نتایج مثبتی برای مردم منطقه نداشته و نخواهد داشت. این همایش ها به تنهایی محل خرج هایی است که میلیاردها تومان در آن هدر می رود و حاصل این همایش ها کتاب ها و مقالاتی با مقالات گلاسه و بسیار شیک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید