آیا نساجی دوباره به کابوس پرسپولیس تبدیل می شود؟

آیا نساجی دوباره به کابوس پرسپولیس تبدیل می شود؟

پرسپولیس پس از 6 برد متوالی در هفته پایانی لیگ به مصاف نساجی مازندران می رود. با توجه به شرایط دو تیم، به نظر می رسد پرسپولیس انتظار یک برد راحت را دارد اما در طول تاریخ تقابل پرسپولیس و نساجی، نماینده مازندران دو چهره متفاوت داشته است. این تیم خارج از ورزشگاه وطنی مانعی آسان و قابل عبور است، اما در وطنی حریفی سرسخت و تسلیم ناپذیر است.

ترس از تکرار وقایع 31 سال پیش

این اولین بار نیست که پرسپولیس و نساجی در روز پایانی لیگ به مصاف یکدیگر می روند. در فصل 71–1370 و در اولین دوره لیگ آزادگان و در همان فصلی که پرسپولیس در جام باشگاه های آسیا قهرمان جام حذفی شد، دیدارهای هفته بیستم که به تعویق افتاد در آخرین روز لیگ برگزار شد.

پاز تا یک هفته مانده به پایان لیگ برتر بود، پرسپولیس در رده دوم و استقلال پشت سر این دو تیم قرار داشت. شرایط جدول به گونه ای بود که اگر در هفته پایانی پاس متوقف می شد، پرسپولیس با شکست نساجی قهرمان می شد. پرسپولیس در حضور جمعی از بازیکنان مطرح تاریخ خود مانند فرشاد پیوس، مجتبی محرمی، ناصر محمدهانی و … در ورزشگاه وطنی با نتیجه 2 بر صفر مغلوب نساجی مازندران شد تا مقابل پرسپولیس فرم بگیرد. شاگردان آلی پوروین در پایان با این شکست در رده سوم جدول قرار گرفتند.

فقط یک برد در خانه

نساجی در 10 دوره لیگ های کشور حضور داشته و در هر 10 دوره مقابل پرسپولیس قرار گرفته است. نساجی در 9 دوره گذشته 7 بار در وطنی میزبان پرسپولیس بوده که نتیجه آن یک برد برای پرسپولیس، یک برد برای نساجی و 5 تساوی است. نساجی فصل گذشته در مشهد میزبان پرسپولیس بود و پرسپولیس موفق شد در آن دیدار پیروز شود. آخرین تقابل دو تیم در ورزشگاه وطنی به لیگ بیستم برمی گردد و در روزی که پرسپولیس به تازگی از فینال لیگ قهرمانان آسیا بازگشته بود در زمین گل آلود با گل دقیقه 85 بازی را به تساوی کشاند. .

پرسپولیس در لیگ نوزدهم پس از 7 برد متوالی و کسب عنوان قهرمانی در قائم شهر به مصاف نساجی رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. نساجی در اولین بازی خود مقابل پرسپولیس در لیگ برتر به تساوی یک بر یک دست یافت تا هر 3 دیدار پرسپولیس و نساجی در قائم شهر در لیگ برتر با نتیجه یک بر یک به پایان برسد. ویژگی مشترک هر 3 مسابقه این است که نساجی گل اول مسابقه را به ثمر رساند.

با توجه به غیبت نساجی در سطح اول فوتبال ایران، 24 سال فاصله بین دو تیم وجود داشت. پرسپولیس در سال 1352 با 2 گل جمشید شاه محمدی در ورزشگاه وطنی با نتیجه 2 بر صفر از سد حریف گذشت و بدین ترتیب تنها پیروزی پرسپولیس مقابل نساجی در قائم شهر رقم خورد. پرسپولیس در دور دوم و سوم لیگ آزادگان در قائم شهر مقابل نساجی به تساوی رسید و همان طور که گفته شد در اولین دوره لیگ آزادگان مغلوب آن تیم شد. نساجی در لیگ قدس در ورزشگاه شهید متقی شهر ساری میزبان پرسپولیس بود که مقابل آن تیم شکست خورد. باید دید پرسپولیس می تواند طلسم این ورزشگاه را بشکند و در هفته پایانی این فصل قهرمانی را جشن بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید