آیا ایتالیا با پیروزی رهبر جناح راست به کابوس پناهجویان تبدیل خواهد شد؟

او قول داد که دولت او برای همه ایتالیایی ها خواهد بود.

رهبر ائتلاف راستگرای ایتالیا پس از پیروزی در انتخابات این کشور، دوره نخست وزیری خود را در پایان ماه جاری آغاز می کند.

یورونیوز گزارش داد: خانم ملونی اولین نخست وزیر زن راست افراطی در ایتالیا و اروپا است. او قبلاً قول داده بود قوانین مهاجرت را تشدید کند و مرزهای ایتالیا را به روی مهاجران ببندد.

از جمله وعده های وی می توان به افزایش سرعت بازگشت مهاجران غیرقانونی به کشور مبدا و اجرای قوانین سختگیرانه پناهندگی اشاره کرد. خانم مالونی همچنین خواستار محاصره دریایی شمال آفریقا و محدودیت‌های جدید برای قایق‌های نجات خیریه برای جلوگیری از ورود پناهجویان از طریق دریا شد.

ملونی پیش از انتخابات 25 سپتامبر در مصاحبه ای با رویترز گفت که از اتحادیه اروپا می خواهد به مقامات لیبی پول بدهد تا با استفاده از نیروی پلیس دریایی جلوی مهاجرت پناهجویان به ایتالیا را بگیرند. او معتقد است که چنین اقدامی بازتابی از معاهده امضا شده بین اتحادیه اروپا و ترکیه در سال 2016 است و در این قرارداد بروکسل به ترکیه پول می دهد تا از ورود مهاجران به اروپا جلوگیری کند.

بر اساس قوانین فعلی اتحادیه اروپا، پناهجویان از هر کشوری که وارد اتحادیه می شوند باید درخواست پناهندگی خود را در همان کشور ثبت کنند. جورجیا ملونی می‌گوید: «اگر اجازه دهیم پناهندگان وارد ایتالیا شوند و از رفتن آنها به شمال ایتالیا و سایر کشورها جلوگیری کنیم، ایتالیا به اردوگاه پناهندگان اروپا تبدیل خواهد شد.

ملونی در فیلمی در سال 2021 بر اساس زندگی او، من جورج هستم، گفت که مهاجرت گسترده هویت قومی کشور میزبان را محو می کند. ایتالیا باید از مهاجران مسیحی و افرادی که تا حد امکان با مردم ما سازگار هستند استقبال کند. او همچنین در ماه مارس در پارلمان ایتالیا اوکراینی ها را «پناهجویان واقعی» خواند و خواستار استفاده دولت از این فرصت برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی شد.

میشائیل بوشهیار موسس گروه بشردوستانه چشم دریا است. این گروه یک سازمان امداد و نجات دریایی غیرانتفاعی و غیرنظامی است که عملیات نجات پناهندگان در دریای مدیترانه را انجام می دهد. تا به امروز قایق های این سازمان جان هزاران پناهنده را در آب های مرکزی دریای مدیترانه نجات داده اند. او که سیاست های سختگیرانه ایتالیا را در راستای تلاش های گسترده اروپا برای جلوگیری از ورود پناهجویان می داند، می گوید: «چشم انداز بسیار دشوار است. «در حال حاضر روزنه‌ای از امید به بهبود شرایط برای مهاجران نمی‌بینم.

به نظر می رسد سرعت و مقیاس اقدامات ضد مهاجرتی ایتالیا به شخصیت وزیر کشور آینده بستگی دارد. متئو سالوینی، متحد اصلی ملونی، که رهبری لیگ شمال راستگرای (Lega Nord) را بر عهده دارد، در سال های 2018 و 2019 وزیر کشور ایتالیا بود. در این مدت، او اقدامات سختگیرانه ضد مهاجرتی را ارائه کرد. پس از تصدی وی، از شدت اجرای برخی از این اقدامات کاسته شد. سالوینی اکنون ابراز تمایل کرده است که مسئولیت وزارت کشور را به منظور احیای این اقدامات به اصطلاح امنیتی به عهده بگیرد.

با این حال، برخی منابع سیاسی مدعی هستند که ملونی تاکنون در برابر درخواست سالوینی مقاومت کرده است. او به امید اینکه حمایت اتحادیه اروپا را جلب کند، از رویکردی کمتر متخاصم به وزارت کشور حمایت می کند. آندره آ کاستا رئیس Baobab Experience است. گروه او به مهاجران در ایتالیا کمک می کند. آقای کاستا می گوید: «من فکر می کنم خورخه ملونی باهوش تر از سالوینی است. به نظر من، دولت جدید در مورد حمایت اتحادیه اروپا محتاط تر است.

دیدگاهتان را بنویسید