حاج قاسم رهبر تراز انقلاب بود/ سردار سلیمانی محدود به جناح های سیاسی نبود

ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798803

سعادت جلال دوست با اشاره به اینکه حاج کاسم الگویی برای یک مدیر انقلابی و انقلابی است، گفت: شهید سلیمانی از آن دسته افرادی بود که به نقش حاکمیتی و خودباوری در توسعه این چنین اعتقاد راسخ داشت. از آنجایی که اقتصاد و حکمرانی کشور با تحولی اساسی مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعادت جلالدوست استاد دانشگاه بجنورد و کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با عصرترک با اشاره به آیه 95 سوره مریم اظهار داشت: البته کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند، خداوند متعال به زودی آنها را قرار خواهد داد. عشق در قلب آنها

وی با اشاره به اینکه حاج کاسم شخصیتی محدود به جغرافیای ایران نیست، گفت: سردار سلیمانی شخصیتی فراملی، فراجناحی و فرامنطقه ای بود و محدود به نگرش های سیاسی و جناحی نبود.

جلال دوست با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیتی انقلابی، مجاهد در راه خدا، شیفته و دلسوز به بشریت بود، گفت: توانست.

وی گفت: سردار سلیمانی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در درون نظام اسلامی از فرامین مقام معظم رهبری و آرمان های امام خمینی (ره) پیروی کرد اما با همه جناح ها و گروه های همسو با نظام و انقلاب شد و تمام ظرفیت و توان آنها را برای اهداف بلندی که داشت به کار گرفت.

جلال دوست خاطرنشان کرد: مدرسه حاج قاسم به عنوان یک فرهنگ مجموعه ای است که معمولاً برای هدایت انسان از آن استفاده می شود.

وی با اشاره به 40 سال خدمت بی منت و انتظار شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم هرگز دنبال نام و نشان نبود و ولایتمدار واقعی بود.

این مسئول بیان کرد: حاج قاسم با خودداری از دخالت در امور داخلی ملت ها از مبارزه حق طلبانه مستضعفان علیه مستکبران حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم الگویی برای یک مدیر انقلابی و انقلابی است، گفت: شهید سلیمانی از آن دسته افرادی بود که به نقش دولت و خودباوری در توسعه امور اعتقاد راسخ داشت. و دولت کشور را با تحولی اساسی مواجه کند.

این کارشناس سیاسی در ادامه گفت: حکومت شهید سلیمانی یک مفهوم بود، چنانکه حاج قاسم بحث حکومت داری را در عرصه عمل به صورت مستقیم و محسوس آزمایش و کشف کرده بود و مفاهیم علمی و عملی را نیز در کنار هم در عرصه به نتیجه مطلوب رسید.

جلال دوست با اشاره به اینکه شخصیت سردار سلیمانی در ابعاد مختلف نظامی گری در دوران دفاع مقدس، فرماندهی امنیت شرق و سپاه قدس را به هیچ وجه نمی توان انکار کرد، خاطرنشان کرد: بسیاری معتقدند حاج قاسم فقط یک شخصیت است که بوده است. نظامی بود، اما متخصص مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین دیپلمات متخصص در منطقه و فراتر از آن بود.

وی گفت: حاج قاسم قبل از تصمیم گیری در مورد مسائل مهم، از دیدگاه ها و نظرات مختلف بر اساس آموزه های دینی و قرآنی آگاه بود و از نقطه نظر استفاده می کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: سردار سلیمانی در تلفیق گذشته، حال و آینده قوی بوده و از تاریخ و تمرکز بر آینده استفاده می کند تا فرآیندهای کاری و تصمیم گیری ها شفاف باشد.

وی در پایان گفت: شهید سلیمانی معتقد بود که ما موظف به انجام تکالیف هستیم و شناخت مقتضیات زمان و مکان را لازمه یکدیگر می دانستند. اگر تکلیف گرایی و دانش الزامات با هم ترکیب شوند، می توان کار را به درستی انجام داد و به نتیجه خوبی رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید