دیدار با حاج قاسم آرزوی قلبی من بود/ خدمت مردم برای سردار سلیمانی محدود به قشر و مذهب خاصی نبود.

زمان: 07:47 ساعت
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795631

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه خدمت مردم به حاج قاسم محدود به قشر مذهبی خاصی نیست، گفت: باید ابعاد شخصیتی، سیره و روش سردار شهید سلیمانی را دنبال کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر عبدی یکی از بازیگران هزار چهره سینما در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار عصرهامون، “سرباز وطن بودن” را مهمترین ویژگی شخصیتی حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: من مردی بودم و هستم که با همه در ارتباط بودم و خود را برتر از دیگران نمی دانستم.

حاج قاسم وابسته به مقام و مقام نبود

وی افزود: شخصیت حاج قاسم سلیمانی و چشمانش را خیلی دوست داشتم، ایشان هرگز لباس سربازی خود را در نیاوردند، حتی در دیدار رهبر معظم انقلاب لباس نظامی شرکت کردند.

این بازیگر توانمند سینما و تلویزیون که یکی از آرزوهایش داشتن نقش انگشتری در دست حاج قاسم است، ادامه داد: سردار سلیمانی بعد از جنگ هیچ وقت به پست، منصب، دفتر و دفتری دلبسته نشد و در میدان در دل مردم حضور داشت و این یکی از صفات بزرگی بود که موجب استقامت و محبوبیت او شد.

وی افزود: این در حالی است که گاهی می‌بینیم برخی از دوستان و افرادی که برای اجرای برنامه‌ها و یا بازدید از مکان‌هایی که زیبا نیستند، به سایر نقاط کشور می‌روند. سردار سلیمانی اینطور نبود و به همین دلیل در دل مردم بود.

بازیگر هزار چهره سینمای ایران با تاکید بر اینکه باید ابعاد شخصیتی، سیره و روش حاج کاسم را دنبال کنیم، اذعان داشت: این مکتب و راه ادامه دارد; باید طوری زندگی کنیم که وقتی به حضرت حق می‌پیوندیم، مردم مثل حاج قاسم سلیمانی برای ما اشک بریزند و ما را بخواهند، همانطور که تدفین میلیونی و بی‌نظیر حاج قاسم نشان از محبوبیت او در بین همه اقشار و قبایل داشت.

می خواستم حاج قاسم را از نزدیک ببینم

وی گفت: بیشتر اوقات با دیدن عکس های حاج قاسم برای شادی روحش فاتحه می خوانم.

به گفته عبدی، وقتی به عظمت و خوبی و عظمت بعضی ها که دیگر در جمع ما نیستند، پی می بریم، گفت و گویی از مرحوم خاتمی می شود که می گفت «بعضی ها هزار نفر قیمت دارند»؛ «بعضی ها هزار نفر قیمت دارند». حاج قاسم سلیمانی از آن افراد خاص بود.

خدمت مردم به حاج قاسم محدود به طبقه و مذهب خاصی نبود

وی گفت: ساده زیستی و روابط صمیمانه اش با دیگران به حدی بود که غذای سربازان را می خواست و خود را تافته جدا نمی دانست.

این بازیگر توانمند سینما و تلویزیون در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه خدمت مردم به قشر و مذهب خاصی برای حاج قاسم خلاصه نمی شود، گفت: ایشان مردم را به خاطر انسانیتشان دوست می داشت و علاقه ای به شیعه و سنی و مسیحی نداشت.

عبدی با بیان اینکه صداقت و راستگویی از دیگر ویژگی های حاج قاسم است، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی از مردم آسوه است که خوب زندگی کرده و زندگی کرده است و بعد از شهادت در جای خوبی زندگی می کند که همه آرزوی آن را دارند.

باید بگویم؛ هم اکنون اکبر عبدی بازیگر توانمند سینما و تلویزیون در بستر بیماری به سر می برد و به یاری این شهید والامقام که نزد خداوند از مقام و منزلت بالایی برخوردار است برای خود و سایر بیماران شفا می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید