آیا گفتگوی مهمی بین امیر عبداللهیان و وزیر امور خارجه قطر وجود دارد؟

آیا گفتگوی مهمی بین امیر عبداللهیان و وزیر امور خارجه قطر وجود دارد؟

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر شامگاه شنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفتگوی تلفنی داشت.

در این گفت و گوی تلفنی دو طرف روابط دوجانبه و آخرین تحولات مذاکرات توافق هسته ای با آمریکا را بررسی کردند.

به گزارش قنا، وزیر امور خارجه قطر در این تماس تلفنی بر تمایل دولت قطر، جمهوری اسلامی ایران و آمریکا برای دستیابی به اجماع که به احیای توافق هسته ای و دستیابی به توافقی عادلانه برای همه کمک می کند، تاکید کرد. با در نظر گرفتن همه نگرانی ها

وزیر خارجه قطر گفت: این توافق به نفع امنیت و ثبات منطقه خواهد بود.

پس از ماه ها مذاکره فشرده، مذاکرات برای رفع تحریم ها به جایی رسیده است که در صورت پذیرفتن الزامات شکل گیری توافقی با ثبات و معتبر از سوی آمریکا، در کمترین زمان ممکن به توافق نهایی می رسد.

ایران تاکید می‌کند که شرط رسیدن به توافق، لغو موثر و دائمی تحریم‌ها به‌گونه‌ای است که منافع اقتصادی مردم را تضمین کند و به عنوان اهرم فشاری برای استفاده علیه ایران باقی نماند.

اما دولت ضعیف جو بایدن که به دلیل مشکلات داخلی و فشارهای رژیم صهیونیستی قدرت تصمیم گیری برای بازگشت به توافق هسته ای را ندارد، به تاکتیک های سرزنش و تعیین ضرب الاجل های نادرست روی آورده است که روند مذاکرات را طولانی کرده است.

جمهوری اسلامی ایران در 25 اوت (16 اوت) نظرات و درخواست های خود را در مورد پیشنهادات اتحادیه اروپا برای مذاکرات لغو تحریم ها در وین ارسال کرد و پس از گذشت بیش از یک هفته، ایالات متحده در 24 آگوست نظر خود را در این باره اعلام کرد. 24 آگوست) ارائه شده در اتحادیه اروپا. جمهوری اسلامی ایران متعاقباً پاسخ خود را به اظهارات آمریکا ارسال کرد، اما کاخ سفید هنوز پاسخی نداده است.

جوزف بورل هفته گذشته گفت که مذاکرات به دلیل شرایط سیاسی آمریکا و برخی جهت گیری ها به بن بست رسیده است. او گفت که پس از تابستان مواضع طرف های درگیر در مذاکرات متفاوت شد.

دیدگاهتان را بنویسید