آیا یحیی این ستاره را در لیست سیاه قرار داده است؟

آیا یحیی این ستاره را در لیست سیاه قرار داده است؟

فصل گذشته دیابه در استقلال بی شباهت به شرایط او در این فصل در پرسپولیس نبود. دیاباته 18 هفته از 30 بازی لیگ را از دست داد و از 12 هفته باقی مانده تنها 6 بازی را در ترکیب اصلی انجام داد. او در 11 هفته پایانی لیگ تنها یک دقیقه مقابل سایپا برای استقلال به میدان رفت و در بقیه دیدارها در ترکیب تیمش غایب بود. دیاباته از 5 بازی حذفی تنها در یک بازی در ترکیب استقلال حضور داشت.

شرایطی که باعث شد استقلالی ها تمایلی به تمدید قرارداد نداشته باشند و او راهی فوتبال قطر شود. شیخ پس از یک فصل بازی در الغرافه به فوتبال ایران بازگشت و این بار پیراهن قرمز را بر تن کرد و یاغی شد. جدیدترین یاغی فوتبال ایران در این فصل بارها مصدوم شده و بازی های پرسپولیس را از دست داده است. اما در دیدارهایی که برای پرسپولیس انجام داد موفق شد 3 گل برای تیمش به ثمر برساند که حاصل آن 6 امتیاز مقابل مس کرمان و صنعت نفت بود.

دیاباته از کیفیت فنی خوبی برخوردار است و در معدود بازی هایی که برای پرسپولیس انجام داد، موفق شد 3 گل برای تیمش به ثمر برساند که نتیجه آن 6 امتیاز برای پرسپولیس بود، شیخ بازیکن بدی نیست اما مشکل اصلی این بازیکن مصدومیت های متعدد است. و طولانی است. یحیی گل محمدی برای جانشینی یورگن لوکادیا بر دیاباته به عنوان گزینه اصلی تکیه زد.

ذخیره ای که خیلی زود نشان داد به دلیل مصدومیت نمی تواند مدام در ترکیب قرمزها حضور داشته باشد. مصدومیت های دیاباته در این فصل بیشتر از روزهایی بود که در تمرینات کامل در اختیار کادرفنی بود، دیابه از هفته پنجم به لیست پرسپولیس اضافه شد اما از همان بازی اول به دلیل مصدومیت نتوانست برای آنها بازی کند. تا هفته هشتم مصدوم بود.

پس از آن او چندین بار مصدوم شد و به همین دلیل شرایط برای او در تیم جدیدش خوب پیش نرفت. دیابات که از بازی با سپاهان در اختیار کادرفنی قرار داشت و در دیدار با مس رفسنجان هم بازی کوتاهی داشت، جایی در لیست پرسپولیس برای بازی با ملوان نداشت. شیخ در حالی که در این دیدار جایی در لیست پرسپولیس نداشت، طبق اعلام کادر فنی سرخ ها، وی مصدومی ندارد و به نظر می رسد یحیی گل محمدی نام این بازیکن را به دلیل فنی از فهرست تیمش خط زده است.

خروج چند صد هزار دلاری مهاجم پرسپولیس از بازی با ملوان نشان می دهد که یحیی دیگر به این بازیکن تکیه ندارد و این سیگنالی از سوی سرمربی پرسپولیس برای جدایی این بازیکن تلقی می شود. دست یحیی در خط حمله باز است و بازیکنانی مانند عبدی، عمری، آل کثیر و پریرا را به عنوان مهاجم در اختیار دارد و چند بازیکن دیگر پرسپولیس توانایی بازی در خط حمله را دارند.

بنابراین یحیی چندان متکی به دیابات نیست و همانطور که مشخص است پایان دوران حضور این سارق بلندپایه در پرسپولیس نزدیک است و در صورت ادامه این روند، شیخ در فصل آینده جایی در پرسپولیس نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید