آیا یحیی گل محمدی استعفا می دهد؟ فشار عجیب روی سرمربی پرسپولیس

آیا یحیی گل محمدی استعفا می دهد؟  فشار عجیب روی سرمربی پرسپولیس

از این بدتر نمی شد. یک شب که پس از مدت ها اجازه حضور در ورزشگاه آزادی را به هواداران پرسپولیس دادند و آنها به تماشای خرید بلیت های گران قیمت تیمشان رفتند، قرمزها دچار کابوس شدند. شروع بازی با آلومینیوم اراک طوری بود که انگار پرسپولیس می خواست نگاه لیگ را به جام حذفی جلب کند. قرمزها با عطش زیاد حمله کردند و خیلی زود به گل رسیدند. با توجه به اینکه ساختار تاکتیکی تیم اراکی مبتنی بر دفاع ضد حمله است، گل زودهنگام بهترین اتفاق ممکن برای این تیم بود و می توانست کار را انجام دهد. با این حال، همه اینها خوش بینی محض بود، زیرا ساختار دفاعی قرمزها از بین رفت. کاملا ویران شده غیر قابل باور است که خط دفاعی که مقابل بزرگان آسیا قرار گرفته بود، اکنون در برابر هر حمله ای از سوی تیم حریف تا مرز فروپاشی پیش می رود. در نتیجه آلومینیوم سه بار به گل رسید و فقط یک پنالتی را از دست داد. به این ترتیب گل دوم قرمزها که با یک پنالتی جنجالی به ثمر رسید ارزش خود را از دست داد و این تیم به طرز باورنکردنی از جام حذفی سقوط کرد. پس از ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا و سوپرجام، پرسپولیس فرصت قهرمانی دیگر را از دست داد و جایگاه این تیم در لیگ چندان خوب نیست. در نتیجه تعجبی نداشت که بیشتر حملات یحیی گل محمدی در دوران حضور او در پرسپولیس صورت گرفت. او اکنون بیش از هر زمان دیگری تحت فشار است.

هزار سوال بی جواب

لیست انتقادات بحق و سوالات بی پاسخ درباره کادرفنی پرسپولیس به قدری طولانی است که حتی مرور لیست آنها هم خسته کننده نیست. هواداران انتقادات زیادی از یحیی و یارانش دریافت کرده اند. از جمله اینکه چرا هنوز ترکیب اصلی خود را در پایان فصل پیدا نکرده است. علی نعمتی چهارمین بازیکنی بود که یحیی در این فصل به عنوان مدافع چپ مورد آزمایش قرار گرفت. قلب خط دفاعی بارها تغییر کرده و این روند بی پایان به نظر می رسد. جلال حسینی بدون دلیل منطقی روی نیمکت نشسته و علیرضا ابراهیمی همچنان به عنوان یکی از عجیب ترین خریدهای تاریخ پرسپولیس باورنکردنی است. بازیکنان خارجی ظاهر متناقضی دارند. وحدت هنانوف اشتباهات فردی ویرانگر را مرتکب می شود و شیرزد تمیروف بعد از 5 بازی چیزی را نمی بیند. مطلقا هیچ چیزی. این تیم از نظر بدنی ضعیف به نظر می رسد، زیرا پرسپولیس در دقیقه 65 از آلومینیوم عقب افتاد اما در پایان بازی تقریباً موقعیت گل ممتازی ایجاد نکرد. حتی از نظر ذهنی، مو قرمزها به اندازه کافی آماده به نظر نمی رسند. آنها آماده ایجاد تنش هستند و نمی توانند به اتفاقات منفی مسابقه واکنش درست و منطقی نشان دهند. این پرسپولیس از هر نظر شبیه تیم نیمه اول دهه 80 یا نیمه اول دهه 90 شد. آشفته، گیج و آشفته. طبیعتاً بسیاری از این کارها بر عهده کارکنان و شخصیت یحیی گل محمدی است.

استعفا نخواهی داد؟

یحیی گل محمدی بارها پرسپولیس را مورد آزار، استعفا یا تهدید قرار داده است. هر بار اکثر هواداران پرسپولیس با رفتن او مخالفت کردند. اما پس از شکست تلخ یکشنبه شب، این بار بسیاری از همین هواداران از استعفای کلیدواژه یحیی سوء استفاده کردند و از او پرسیدند که آیا قصد استعفا را دارد؟ گل محمدی این بار عذرخواهی نکرد، مسئولیت شکست را بر عهده گرفت و گفت قصد بازسازی پرسپولیس را دارد. اما آیا ساده و امکان پذیر خواهد بود؟ با این همه بازیکن معمولی که توسط خود یحیی به پرسپولیس اضافه شده، آیا می توان بدون اعتماد به بازیکنان جوان و استعدادهای جدید تیم را بازسازی کرد؟ و آیا کارکنان فعلی می توانند از عهده این ماموریت برآیند؟ در این مورد تردیدهای زیادی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید