آیا یحیی گل محمدی جانشین کالا نویی می شود؟ پیشنهاد ویژه به فدراسیون فوتبال

آیا یحیی گل محمدی جانشین کالا نویی می شود؟  پیشنهاد ویژه به فدراسیون فوتبال

فرهاد حمیداوی در زمان حضور در شهر خودرو یحیی گل محمدی را به عنوان سرمربی این تیم به خدمت گرفت و در نهایت این سرمربی باتجربه فوتبال ایران در دوران حضورش به پرسپولیس منتقل شد. حمیداوی که در سال های اخیر همواره در مسیر فنی گام بر می دارد و در فصل گذشته نیز به عنوان مدیر فنی باشگاه شمس آذر قزوین به فعالیت خود ادامه می دهد، امروز در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تمجید از یحیی گل محمدی، از مدت زمان حضورش در این باشگاه صحبت کرد. همکاری با او صحبت کرد.

گل محمدی مهره اصلی تیم ملی ایران است

حمیداوی در ابتدا درباره قهرمانی پرسپولیس با یحیی گل محمدی گفت: یحیی گل محمدی توانایی فنی خود را به تمام ایران ثابت کرده و نیازی به دفاع از رکوردش نیست. فکر می کنم یحیی گل محمدی و امید گلنویی سرمایه های ملی ما هستند و بعد از آقای کلنوی نیازی نیست به فکر تیم ملی باشیم و آقای گل محمدی پشتوانه بسیار خوبی برای ما در سطح ملی است.

در دو فصل یک روز هم مرخصی نگرفت

وی ادامه داد: یحیی گل محمدی پرتلاش، با انگیزه، به روز و در یک کلام فوق العاده است. حدود دو فصل در خدمت او بودیم و هر روز در مورد مسائل فنی از او یاد می گرفتم. یحیی از ساعت 8-9 صبح لپ تاپ خود را روشن می کرد و تمرینات و ایده هایی را که در ذهن داشت جستجو می کرد و همیشه به دنبال مزایایی می گشت و زمانی که می خواست به تمرین برود لپ تاپ را خاموش می کرد. همیشه یک ساعت قبل از تمرین به میدان می آمد و تا نیم ساعت بعد از تمرین می ماند. او هرگز در این مدت یک روز مرخصی نمی گیرد و همیشه بالای سر تیم بوده است. این یک بسته کامل برای یک تمرین عالی است. یحیی معلم بود و ویژگی های معلمی را دارد و خیلی خوب می تواند خودش را کنترل کند. فکر می کنم نقطه عطف هنرنمایی یحیی آرامش خط در دربی بود و این به برگ برنده او تبدیل شد.

مدرسه فوتبال متعلق به یحیی است

حمیداوی در پاسخ به اینکه زمانی عده ای معتقد بودند گل محمدی بهانه تراشی می کند، گفت: من از مشکلات پرسپولیس اطلاعی ندارم اما زمانی که با آنها کار کردم هیچ وقت بهانه تراشی نکردند. به لطف خدا با مربیان زیادی کار کرده ام و از همکاری با همه آنها لذت برده ام. از جمله با مهدی رحمتی که خودم او را به فوتبال معرفی کردم، مجتبی سراسایی، داود سیدعباسی، ساکت الهامی، حمید مطهری و… کار کردم و از همکاری با یحیی گل محمدی بیشترین لذت را بردم و در زمان او از فوتبال لذت بردم.. یحیی بازی می کند. همان فوتبالی که پرسپولیس امروز در شهر خودرو با ابزاری متفاوت بازی می کند. الان فکر می کنم مالکیت مدرسه فوتبال در ایران متعلق به یحیی گل محمدی است. من به عنوان فردی که چند سالی در کار فنی فعالیت می کنم، یحیی گل محمدی را استاد خود در این زمینه می دانم.

خونسردی یحیی در اوج تنش ستودنی است

وی درباره رابطه یحیی با مدیریت و بازیکنان گفت: من با یحیی دوست بودم و هیچ وقت احساس سرمربیگری او را نداشتم. او با بچه ها هم رابطه خیلی صمیمی داشت و در مدیریت تیم به عنوان سرمربی خیلی از یحیی دیدم، یاد گرفتم و استفاده کردم. در میان اتفاقات بد فوتبالی و تنش، یحیی در اواسط نیمه خونسردی داشت که قابل تقدیر است. او همیشه به بازیکنان تیمش آرامش می دهد و همانطور که دیدیم بازیکنان پرسپولیس با دریافت کارت زرد در هفته های اخیر تنبیه شدند اما یحیی آنقدر به تیمش آرامش داد که همه بازیکنان تا آخرین لحظه در اختیار باشگاه بودند. روز .

یحیی و قلعه‌نوی، کوه نور و دریای نور فوتبال ایران

وی در پاسخ به این سوال که آیا چنین آینده ای را برای گل محمدی پیش بینی می کنید، گفت: من می گفتم یحیی آینده فوتبال ملی ماست و همانطور که در ابتدای صحبت هایم گفتم فکر می کنم شایسته سرمربیگری تیم ملی است. تیم بعد از امیر کلانوی.” امیدوارم هر دو عزیز در تیم ملی موفق باشند؛ امروز امیر کلانویی و فردا یحیی. این دو نفر کوه نور و دریا نور فوتبال ایران هستند.

شهر برای او کوچک بود

حمیداوی در خصوص همکاری با یحیی گل محمدی و در پاسخ به اینکه اگر به گذشته برمی گشت رضایت نامه می داد، گفت: من اخلاق خوب و فوتبال مدرن، شرافت در کار، صداقت و درستکاری را از یحیی دیدم. یحیی معلم کاملی است و هر چه سنش بالاتر می رود صادق تر و محبوب تر می شود. او واقعا آدم بی نظیری است اما اگر به گذشته برگردم باز هم او را به پرسپولیس می دهم چون شهر خودرو برای یحیی کوچک بود. یحیی در پرسپولیس بهتر می تواند بازیکنان را برای حضور در تیم ملی تبلیغ کند.

ستاره های زیادی اینجا فوتبال را شناختند

وی درباره حضور بازیکنان شهر خودرو در پرسپولیس و تاثیر آن ها در آن تیم، گفت: خدا را شکر می کنم که در این 25 سالی که در فوتبال هستم این موفقیت را داشتم که در هر لیگ تیمی لیگ برتری یک یا دو بازیکن داشته باشم. به غیر از سه بازیکنی که در راه قهرمانی در پرسپولیس تاثیرگذار بودند، بازیکنانی چون حسن، محمد آقاجانپور، امیرحسین کریمی، حسین مرادمند، امین قاسمی نژاد، اکبر صادقی، مسعود ریقی و… بازیکنانی داشتیم که به آنها معرفی شدند. فوتبال از ماست و حالا آنها ستاره های لیگ برتر هستند.

یحیی می تواند در سطح ملی سربلند باشد

حمیداوی در خاتمه گفت: امیدوارم مسئولان پرسپولیس در فصل آینده امکانات و شرایط مناسبی را برای یحیی فراهم کنند تا بتواند در فوتبال ملی ما موفق باشد. پرسپولیس امسال به آسیا می رود و می تواند باعث افتخار فوتبال ایران شود.

دیدگاهتان را بنویسید