آیت الله جوادی آملی: با کمیته امداد نمی توان کشور را اداره کرد

آیت الله جوادی آملی: با کمیته امداد نمی توان کشور را اداره کرد

روز جدید آیت الله جوادی آملی گفت: ما نگران نیستیم، اما مسئولان نیز باید بیدار شوند و از تنبلی، اختلاس، خیانت، طالع بینی و باندبازی جلوگیری کنند تا کشور را به خطر نیندازند وگرنه این مشکلات ادامه خواهد داشت.

این نهاد در دیدار با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: مردم ستون دین هستند و آسایش آنها باید در اولویت همه ما باشد.

به گزارش شفقنا، وی گفت: ایران کشوری بزرگ با مردمی بزرگ و نجیب است، اما باید توجه داشت که ما در میدان مین هستیم و دشمن پشت دیوار است و این وظیفه همه را می‌گذارد که دست از کار سیاسی بردارند. و اختلافات جناحی.” و بر کمک به مردم تمرکز کنید.

وی با اشاره به نامه امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه گفت: حضرت امیر در نامه خود خطاب به مردم مصر این را نگویید زیرا مالک اشتر والی ماست و والی خوب و نیکوکار است. رهبر، بس است، بلکه بدان که «من اسم تو هستم.» اگر کسی بخوابد، دشمن در حالی که بیدار است حمله می‌کند، شما باید همیشه بیدار باشید!

وی همچنین خطاب به مسئولان امنیتی کشور بر حفظ هوشیاری و هوشیاری در برابر دشمنان تاکید کرد و گفت: امیرالمومنین در نامه ای دیگر می فرماید که اگر می خواهید بخوابید مانند روزه و نماز است، اما آن را قورت ندهید. آب بخواب تو چشمات نه بخواب! «لا تذوقوا النوم» إِلَّ غرارا و مَزْمَضَة، اگر انسان اینقدر بخوابد در مواقع خطر فوراً بیدار می شود!

آیت الله جوادی آملی گفت: اصل بر این است که دین ما، دین ما، نظام ما، پایگاه ما درست است و بنابراین نگران نیستیم، اما مسئولان نیز باید بیدار شوند و جلوی وقاحت، اختلاس، خیانت، طالع بینی و باندبازی را بگیرند. دستگیر شدند تا دولت را تهدید نکنند، در غیر این صورت این مشکلات ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر تولید و اشتغال گفت: کشور را نمی توان با کمیته امداد اداره کرد، بلکه باید با تولید و اشتغال فقر را ریشه کن کرد و با حفظ آبروی جان مردم، همه بر سر سفره شما بنشینند، زیرا پیامبر اکرم (ص) گرامی اسلام نیز می گوید خداوند ما را از نان ما جدا می کند که اگر نان نبود نه روزه می گیریم و نه نماز می خوانیم و نه واجبات پروردگارمان را انجام می دهیم.

وی با تاکید بر پیشگیری در حل مشکلات کشور، گفت: ما «بهداشت» و «درمان» داریم; «سالم» حرف درست، عمل درست و عمل پاک و صادقانه است که جلوی بسیاری از مشکلات را در کشور می گیرد و آن گاه بیمار شده و آمپول زده باید «درمان» شود!

دیدگاهتان را بنویسید