آیت الله رئیسی: روحیه شجاعت جوانان فلسطینی ادامه دهنده راه انقلاب اسلامی است.

آیت الله رئیسی: روحیه شجاعت جوانان فلسطینی ادامه دهنده راه انقلاب اسلامی است.

روز جدید رئیس جمهور با محکومیت جنایات صهیونیست ها علیه مردم غزه، روحیه شجاعت جوانان مبارز فلسطینی را ادامه دهنده راه انقلاب اسلامی دانست.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از خانواده های معظم شهدا، ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت و جنایات صهیونیست ها علیه مردم غزه را محکوم کرد. صهیونیست ها غزه های بی دفاع و اعضای جهاد اسلامی را می کشند و جهاد اسلامی پاسخ می دهد.

رئیس جمهور با یادآوری جنایات متعدد صهیونیست ها علیه مردم غزه، تاکید کرد: مردم فلسطین امروز را با گذشته خود مقایسه کنید. مردم فلسطین در گذشته به میزهایی مانند کمپ دیوید، شرم الشیخ و پیمان صلح اسلو نگاه می کردند، اما امروز با ظلم و ستم صهیونیست ها مبارزه می کنند.» و ابتکار عمل به دست جوانان فلسطینی افتاد، این روحیه مقاومت بود. برکت خون شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم.

آیت الله رئیسی همچنین با ابراز خرسندی از دیدار با خانواده شهدا گفت: هیچ چیز برای من خوشایندتر از گذراندن وقت با خانواده شهدا نیست زیرا شما اهل حرم انقلاب اسلامی هستید و عزیزانتان را فدای این امر کرده اید. انقلاب نه تنها برای ساختن ایران آباد، بلکه برای تحقق تمدن نوین اسلامی قدرتمندتر خواهد شد.

رئیس جمهور با ادای احترام به تاسوعای حسینی به مرور وقایع تاریخی آن روز پرداخت و با اشاره به دو واقعه «حصر لشکر امام حسین (ع)» و «رد اعتماد از سوی ابوالفضل العباس» گفت: جانشینی ولایت بر حضرت عباس(ع) قیام، گفتن به دشمن، مقاومت و امید دادن به ملت در سیره همه شهدا از جمله شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع حرم بود. زیارتگاه

آیت الله رئیسی در ادامه نبرد جانانه شهدای مدافع حرم با تحرکات تروریستی در منطقه، آن را مصداق ایثار به فرهنگ عاشورا خواند و تصریح کرد: این شهدا واقعاً با ایستادگی و ساختن با شرارت دشمن مبارزه کردند. ما اجازه نمی دهیم داعش به ناموس مردم حمله کند و آنها را نابود کند. اتخاذ این روند تروریستی نه تنها برای کشور ما بلکه برای منطقه امنیت را به همراه داشته است.

رئیس جمهور همچنین به نقش شهدای مدافع حرم در برقراری امنیت مراسم بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: هیچ مراسمی در روی زمین به باشکوه اربعین حسینی نیست.

آیت الله رئیسی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه خانواده های شهدا بهترین عزیزان خود را از دست دادند تا ارزش ها، دین و قرآن زنده بماند، تصریح کرد: خانواده های شهدا رنج این عزیزان را مانند حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و امروز زینبی نیز مأموریت دارند. این پرچمی که شهدا به خانواده های شهدا داده اند، باید برافراشته بماند و اجازه اهتزاز این پرچم داده نشود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، مادر شهیدان خالقی پور، مادر شهید حمید اسداللهی، همسر شهید چگینی، همسر شهید محسن فرامرزی، همسر شهید مسعود اصغری، مادر شهید محمد حسین محمدانی و همسر شهید جواد تیموری نیز به نمایندگی از خانواده های شهدا سخنرانی کردند و ویژگی های شخصیتی، دغدغه ها و مشکلات خود را با آیت الله رئیسی در میان گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید