آیفون 14 جان 10 نفر را به طور همزمان نجات داد!

بار دیگر، آیفون 14 حماسه ای خلق کرد و 10 کوهنورد را که در منطقه سانتا پائولا کانیون گم شده بودند با ویژگی SOS نجات داد.

در 12 مه 2023، تیم جستجو و نجات اوجای (SAR) به تیم نجات شهرستان ونتورا کمک کرد و با موفقیت یک گروه ده نفره از کوهنوردان مفقود شده در منطقه “آخرین شانس” دره سانتا پائولا را نجات داد.

حوالی ساعت 20:00 آن روز، کلانتر ونتورا پیامکی از کوهنوردان دریافت کرد که می‌گفت راه بازگشت از دره سانتا پائولا را پیدا نکرده‌اند.

با استفاده از ویژگی Emergency SOS اپل، کوهنوردان توانستند با دفتر کلانتری در منطقه تماس بگیرند و جزئیات مهمی از جمله مکان احتمالی آنها و اینکه آیا آنها به مراقبت فوری پزشکی نیاز دارند را ارائه دهند.

آیفون 14 جان 10 نفر را به طور همزمان نجات داد!

همچنین محیط بانان منطقه کوهستان که نگران سلامتی این ده کوهنورد هستند با نزدیکترین کلانتری در منطقه تماس گرفته و آنها را مفقود و نیازمند کمک اعلام کردند.

30 دقیقه پس از دریافت سیگنال، تیم SAR بسیج شد و 13 عضو را برای یافتن مکان کوهنوردان مستقر کرد. علیرغم شرایط دشوار مانند دید محدود و پیمایش در رودخانه ها و مسیرهای خطرناک، تیم نزدیک به چهار مایل به داخل دره رفت و با موفقیت کوهنوردان را پیدا کرد.

اکثر کوهنوردان آماده بازگشت نبودند و تیم DAB با هدایت آنها به بیرون از دره، غذا، آب و تجهیزات را برای آنها فراهم کرد.

خوشبختانه هیچ یک از کوهنوردان به مراقبت پزشکی نیاز نداشتند. وضعیت سلامت فعلی آنها به این دلیل است که یکی از کوهنوردان یک دستگاه اپل با عملکرد Emergency SOS داشت و تماس ماهواره ای آیفون 14 جان آنها را نجات داد.

آیفون 14 جان 10 نفر را به طور همزمان نجات داد!

مسیر سانتا پائولا

این دره شش مایلی تا شهرستان ونتورا امتداد دارد و ارتفاع آن بیش از 3700 فوت است. این مسیر که به عنوان یک گردنه چالش برانگیز و ناهموار توصیف می شود، دارای چشم اندازهای عالی است.

در طول این مسیر، منطقه آخرین شانس به عنوان یک پیوند بین بخش دره سانتا پائولا و یک مسیر پیاده روی عمل می کند. این منطقه که نزدیک به هفت مایل کشیده شده است، مجموعه ای از چالش های خاص خود را برای علاقه مندان به پیاده روی دارد.

زمین های صخره ای در این منطقه تحت شرایط خاصی می تواند لغزنده باشد و یکی از آخرین گزینه های کوهنوردان برای برگشتن یا تصمیم به ادامه تلقی می شود.

این وضعیت به ویژه برای کسانی که منابع کافی برای ادامه سفر ندارند خطرناک است. زیرا ممکن است پنج ساعت یا بیشتر طول بکشد تا به مقصد برسند.

تماس ماهواره ای آیفون 14 چگونه به مردم کمک می کند؟

آیفون 14 جان 10 نفر را به طور همزمان نجات داد!

این ویژگی امنیتی به مردم این امکان را می دهد که از طریق لینک ماهواره ای با خدمات اضطراری ارتباط برقرار کنند و در مواقع اضطراری یک راه نجات فراهم کنند.

برای استفاده از این قابلیت باید به قسمت تماس های اضطراری یا SOS بروید که با نشان دادن موقعیت فیزیکی ماهواره، از شما می خواهد که آیفون 14 خود را دقیقاً در نقطه خاصی از آسمان که ماهواره در آن قرار دارد، بگیرید.

پیوند اضطراری به ماهواره تنها برای ارسال و دریافت پیام استفاده خواهد شد. هر پیام ارسال شده از طریق ماهواره در شرایط ایده آل 15 ثانیه طول می کشد. اما اگر فضای اطراف با پوشش گیاهی احاطه شده باشد، رسیدن به گیرنده بیشتر طول می کشد.

به عنوان مثال، در ماه آوریل، گروهی از دانش آموزان در یوتا پس از یک سفر میدانی در یک دره گیر کردند. آنها از Emergency SOS برای تماس با اورژانس استفاده کردند و در نهایت نجات یافتند.

مورد دیگری که عملکرد این ویژگی را برجسته می کند در ژانویه اتفاق افتاد، زمانی که دو زن در کانادا از این ویژگی برای تماس با خدمات اضطراری استفاده کردند. آنها در جاده ای برفی گیر کردند اما در نهایت با ارتباطات ماهواره ای نجات یافتند و به مکان امن منتقل شدند.

ارتباطات ماهواره ای فقط برای تماس با خدمات اضطراری نیست. همچنین می توانید از این ویژگی در سرویس Find My برای اطلاع دوستان یا اعضای خانواده از موقعیت مکانی خود استفاده کنید.

اپل در جریان رویداد آیفون 14 اعلام کرد که این سرویس به مدت 2 سال با دستگاه های سازگار رایگان خواهد بود. اما نمی توان در مورد هزینه های بلندمدت صحبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید