پرستار بسیجی که با نثار جان خود جان مردم را نجات داد


ساعت: 20:30
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913459

شهیده مریم رحیمی که با نثار جان خود جان دیگران را نجات داد، نمونه درخشان بسیجی ایثارگر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شیرازاین پایگاه خبری به مناسبت هفته بسیج تصمیم گرفت به سراغ پرستار بسابجی برود که در دوران کرونا جان خود را برای نجات جان دیگران فدا کرد.

برای گفتگو با خانواده این شهید به سراغ پدر شهید مریم رحیمی رفتیم تا جویای احوال این شهید عزیز شویم.

وی با بیان اینکه 27 سال پیش خداوند به من و همسرم مریم حنوم اعتماد کرد، گفت: مریم از کودکی بینش و بصیرت خاصی داشت. علاوه بر این، حجاب داشتند، بنابراین وقتی غریبه ای به خانه می آمد سریع روسری و چتر به سر می کرد.

پدر شهیده رحیمی افزود: در شیراز مرکزی به نام رهپویان وصل بود که در آنجا درس می خواندند و در اوقات فراغت با همسالان خود بحث های سیاسی، اجتماعی و عقیدتی داشتند. برای اولین بار از طرف این مرکز به اردوی راهیان نور رفتند و عشق به سیره شهدا با این سفر معنوی در دلش شکل گرفت.

این پدر دلسوخته گفت دخترم از دبیرستان وارد بسیج شد و الان هم کارت بسیج او را به یادگار نگه می دارم. وی در شیراز در رشته حقوق تحصیل کرد و به صورت قراردادی در این بیمارستان مشغول به کار شد.

پدر پرستار نمونه بیمارستان شهید رجایی شیراز گفت: به زندگی نامه شهدا علاقه زیادی داشت و آنها را می خواند حتی شرط خدمت به مستضعفین برایش پر رنگتر از هر چیز دیگری بود. وقتی پرستار شد و توانست به بیماران خدمت کند، با اشتیاق شروع به پیشرفت در رشته تحصیلی خود کرد. تا بتواند به پزشکان متخصص و بیماران نیازمند مراقبت ویژه در بخش مراقبت های ویژه کمک کند.

وی با بیان اینکه دخترش 7 سال پیش به خانه بخت مرد محبوبش رفت، گفت: وقتی خبر بارداری دخترم را شنیدم. در کنار این مژده، در دل اطرافیان همیشه نگرانی از وضعیت مادر و فرزند وجود دارد. حتی به من گفت بابا به خاطر بیماری زمینه ای که داری مراقب باش و با این شرایط به بیمارستان می رفت و خدمت می کرد اما وقتی نتوانست کاری برای بیماران مبتلا به کرونا انجام دهد. به شدت افسرده

حاج آقا رحیمی همچنین افزود: در کارشان اعتماد بسیار بالا و روحیه مثال زدنی داشتند، اما تعداد جان باختن بیماران مبتلا به کرونا باعث ناراحتی آنها شد. حتی دخترم هم با این همه سختی نمی خواست مرخصی بگیرد، دخترم مشتاق خدمت به مردم به خصوص بیماران و خانواده هایشان بود و مدام می گفت که بیمارستان کم کار است و کادر درمانی چند شیفت کار می کنند و خسته می شوند. . در این صورت، چگونه می توانم در حالی که سالم و بدون مشکل هستم مرخصی بگیرم؟

پدر این شهید با بیان اینکه برای آخرین بار با دخترم به کربلا رفتیم و این آخرین سفرمان بود، افزود: مریم خانم اواسط آبان ماه به کرونا مبتلا شد. متأسفانه به دلیل شرایط آنها، بیماری پیشرفت زیادی کرد. دو روز در بیمارستان بستری بود. اما سپس با حمایت بی دریغ همکاران فداکار خود در زایشگاه زنان و زایمان زینبیه بستری شدند. درمان شبانه روزی برای آنها آغاز می شود. پزشکان، متخصصان و پرستاران این بیمارستان برای دخترم سنگ تمام گذاشتند و هرگز از بالین دخترم رها نشدند، اما تقدیر الهی چنان بود که عمر کوتاه اما پربرکت او با مقام شهید در راه خدمت و وکیل سلامت به پایان برسد. .

این داستان تمام شد، داستان باقی است…..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید