ائتلاف سعودی یکی از شرکای القاعده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس کمیته ملی اسارت برای نجات ملی دولت یمن گفت یادداشت اعتراضی به جنایات مزدوران ائتلاف سعودی در تیراندازی به 10 اسیر یمنی به سازمان ملل ارسال کرده است.

«عبدالقادر المرتضی» در گفت و گو با شبکه المسیره گفت: جنایت اعدام 10 اسیر توسط مزدوران ائتلاف سعودی روز گذشته شنبه انجام شد و اجساد این اسرا مثله شده و فیلم هایی از وی منتشر شد. که جرم محسوب می شود.»

المرتضی گفت این جنایت تنها یک روز پس از آن صورت گرفت که رهبر القاعده در یمن گفت که القاعده شریک تجاوزات ائتلاف سعودی در چندین جبهه در یمن است و این جنایت اظهارات وی را تایید می کند.

وی افزود: زندانیانی که توسط مزدوران ائتلاف سعودی اعدام شدند، پنج نفر از اهالی استان الحدیده، چهار نفر از اهالی استان حجه و یک نفر اهل استان المحویت هستند.

رئیس کمیسیون ملی اسرای یمنی گفت: اطلاعات دقیقی از عاملان و عاملان این جنایت و برخی از افراد مرتکب این جنایت در دست داریم و تمامی جزئیات مربوط به این جنایت را در پرونده های ویژه ثبت خواهیم کرد.

المرتضی گفت: ما یادداشت اعتراضی و پرونده ای را به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر، سازمان ملل متحد، فرستاده سازمان ملل متحد و کمیته بین المللی صلیب سرخ ارسال کرده ایم.

وی تاکید کرد: این جنایت و تمامی جرایم در طول سالیان متمادی سرکوب نخواهد شد و در برابر آن و جنایات قبلی سکوت نخواهیم کرد و به دنبال مجازات این مجرمان خواهیم بود.

کمیته ملی اسرای نجات ملی دولت یمن یکشنبه شب اعلام کرد که مزدوران ائتلاف سعودی 10 اسیر ارتش و کمیته های مردمی یمن را در سواحل غربی این کشور به ضرب گلوله به هلاکت رساندند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید