اتهامات آمریکا به قتل رهبر القاعده در سوریه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ارتش آمریکا صبح سه شنبه اعلام کرد که حمله ای را در استان ادلب سوریه به یکی از اعضای ارشد یک گروه افراطی مرتبط با القاعده انجام داده است.

به گزارش رویترز، واشنگتن مدعی است که در این حملات ابوحمزه الیمن، یکی از رهبران گروه تروریستی هراس الدین در حالی که به تنهایی سوار موتورسیکلت بود، کشته شد.

این سازمان افزود که تحقیقات اولیه تلفات غیرنظامیان را فاش نکرده است.

در بیانیه سازمان تروریستی سنتکام آمده است: ما در ادلب سوریه حمله ای را علیه یکی از اعضای برجسته این سازمان به نام حراس الدین انجام دادیم که با القاعده بیعت کرده بود. ابوحمزه یمن تنها سوار بر موتور سیکلت بود که مورد هدف قرار گرفت. قتل این مرد توانایی القاعده را برای حمله به مردم بی گناه در سراسر جهان تضعیف می کند.

به گزارش رویترز، پیش از این بیانیه در آمریکا، منابع محلی اعلام کردند که یک مرد کمی قبل از نیمه شب پس از هدف قرار دادن موتورسیکلتش و انتقال جسدش به پزشکی قانونی در ادلب بر اثر اصابت دو موشک کشته شده است.

ارتش آمریکا در روزهای اخیر به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی، فعالیت های غیرقانونی و تهاجمی خود را در خاک سوریه افزایش داده است. هفته گذشته نیروهای اشغالگر آمریکایی در مدت 12 ساعت دو بالگرد را در مناطقی از سوریه سرنگون کردند و چند نفر را دستگیر کردند.

نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش نیز در ماه فوریه اعلام کردند که ابوابراهیم الهاشمی القرشی سرکرده داعش را در جریان عملیاتی در هالیبورن در مرز سوریه و ترکیه کشته اند.

پیش از این نیز یک خودروی بمب گذاری شده در شهر درعا در جنوب سوریه منفجر شد و دو نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید