رهبر القاعده در ایران حضور دارد

رهبر القاعده در ایران حضور دارد

کمیته کارشناسان سازمان ملل در گزارشی مدعی شد که رهبری القاعده با مردی در حال حاضر در ایران تماس گرفته است.

کمیته کارشناسی سازمان ملل در گزارشی مدعی شد که بر اساس اطلاعات دریافتی از اکثر کشورهای عضو این سازمان، رهبری القاعده پس از ترور «اسامه» به فردی به نام «سیف العدل» رسیده است. بن لادن» و «ایمن الظواهری» که هم اکنون در ایران حضور دارد.

سیف العدل یکی از شخصیت های ارشد القاعده و یکی از بنیانگذاران این شبکه تروریستی است که مسئولیت تامین امنیت اسامه بن لادن و آموزش برخی از هواپیماربایانی که حملات 11 سپتامبر را انجام دادند، است. ، 2001.

هیئتی از کارشناسان سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت اعلام کردند که شبکه تروریستی القاعده جایگزینی برای سیف العدل به جای ایمن الظواهری که در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در ماه اوت سال گذشته در کابل کشته شد، اعلام نکرده است. سال اما طی مذاکراتی که در ماه های نوامبر و ژانویه با اکثر کشورهای عضو سازمان ملل انجام شد، اطلاعاتی به دست او رسید که نشان می داد سیف العادل رهبر واقعی و بلامنازع این گروه شده است.

این کمیته افزود که ارزیابی ها از رهبری سیف العدل در القاعده متفاوت است زیرا این سازمان هنوز رهبری وی را اعلام نکرده است.

کمیته کارشناسان سازمان ملل گفت که برخی از کشورهای عضو سازمان ملل معتقدند که حضور الظواهری در کابل باعث شرمساری طالبان می شود که به دنبال مشروعیت بین المللی هستند، به همین دلیل القاعده ترجیح داد مرگ او را تایید کند.

در ادامه این ادعاها آمده است: «اما اکثر کشورها یکی از دلایل اصلی عدم اعلام جانشینی سیف العدل به عنوان الظواهری را حضور وی در ایران می دانند که مشکلات عمده مذهبی، فرقه ای و عملیاتی را برای القاعده ایجاد می کند. “

کمیته کارشناسان سازمان ملل گفت که تنها یک کشور ادعاهای حضور رهبر القاعده یا شاخه القاعده در ایران را رد کرده است.

این گزارش تاکید می کند که محل اختفای سیف العدل سوالاتی را در مورد جاه طلبی های القاعده و تلاش های این شبکه تروریستی برای رهبری یک جنبش جهانی همزمان با چالش های پیش روی داعش ایجاد می کند.

این کمیته گزارش داد که سیف العدل (متولد مصر) با نام واقعی «محمد صلاح الدین عبدالحلیم زیدان» از ژانویه 2001 در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گرفته است.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که او پس از کشته شدن دستیار ارشد بن لادن، محمد عاطف، در نوامبر 2001، فرمانده نظامی القاعده را بر عهده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید