القاعده روایت آمریکا درباره مرگ ایمن الظواهری را رد کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حالی که آمریکا چند ماه پیش اعلام کرد که ایمن الظواهری، رهبر القاعده در یک حمله هوایی کشته شده است، یاهو نیوز گزارش داد که این گروه تروریستی قصد دارد علت دیگری را برای مرگ وی اعلام کند.

اگرچه یاهو نیوز مدعی شد که دلیلی که القاعده برای کشته شدن الظواهری ارائه می کند دروغ بوده و او پنج ماه قبل در همان حمله هوایی آمریکا کشته شده است، اما روایت آمریکا از این حادثه از همان ابتدا زیر سوال رفت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ایمن الظواهری صبح روز سه شنبه 11 اوت در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در افغانستان کشته شد. 4 روز بعد القاعده مرگ الظواهری را تایید کرد.

با این حال، بسیاری از کارشناسان، تحلیلگران و ساکنان افغانستان در آن زمان ادعای جو بایدن مبنی بر کشته شدن ظواهری در حمله آمریکا را زیر سوال بردند.

اتفاقاً، ناج ابراهیم، ​​یکی از بنیانگذاران جماعة الاسلامیه (گروه اسلامی) در مصر و کارشناس گروه های اسلامی، یک روز بعد در مصاحبه ای با وب سایت مصری الکاهیره 24 گفت که چنین اخباری درباره مرگ ایمن الظواهری چهار سال است که در حال گسترش است و بیش از یک بار در رسانه های غربی منتشر شده است، وی یادآور شد: من ظواهری حداقل 70 سال سن دارد و وضعیت سلامتی وی پایدار نیست و اگر بمیرد، این امر محقق می شود. کاملا عادی باشد

در همین روز سایت شبکه خبری فرانس 24 از تردید شهروندان افغان در مورد نحوه کشته شدن ظواهری خبر داد.

اما بیش از هر چیزی که به شک و تردید در مورد روایت آمریکایی ها دامن زد، بیانیه جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بود که در 11 اوت گفت که مرگ رهبر القاعده در افغانستان به صورت بصری تایید شده است و در آنجا وجود دارد. یک آزمایش DNA برای این تایید بود.

با وجود این شواهد، یاهو نیوز در اخبار صبح شنبه خود مدعی شد که القاعده علت دروغین مرگ ایمن الظواهری را اعلام کرده و مرگ او را به بیماری نسبت می دهد.

به گزارش یاهو نیوز، برخی منابع نزدیک به القاعده به دیلی بیست گفتند که طالبان از القاعده خواسته است که مرگ الظواهری را تایید یا رد نکند.

دیدگاهتان را بنویسید