ائتلاف لاریجانی-روحانی قبل از انتخابات؟

ائتلاف لاریجانی-روحانی قبل از انتخابات؟

حالا زمزمه هایی مبنی بر حضور روحانی در انتخابات مجلس به گوش می رسد که هنوز تایید نشده است. محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی در دوره ریاست جمهوری گفت: آقای روحانی در این جلسه تاکید کردند که امسال سال انتخابات است و به همین دلیل بسیار مهم است و باید به گونه ای مدیریت شود که مشارکت بیشتر شود. و سرمایه اجتماعی نظام.”، در فضایی پرشور و رقابتی و در امنیت کامل برگزار شود. بنابراین اخباری که عده ای در حال راه اندازی هستند، صرفا فضاسازی است و عملا صحبتی از ورود به انتخابات نشده است. فکر نمی کنم که آنها می خواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند و من تاکنون چیزی در این مورد نشنیده ام.وی افزود: باید بگویم در طول 8 سال دولت روحانی به طور مستمر اخبار جعلی علیه دولت و جعلی ایجاد کردند. اخباری که الان می سازند، موضوع جدیدی نیست، این همه تبلیغات علیه دولت را تعدیل کرده اند و حالا به وضعیتی که در این بیست ماه که دولت را اداره می کنند نگاه کنید، حدس می زنم به خاطر عملکرد مردم است. دیگر این کلمات را از آنها نمی پذیرد.

قانون انتخابات اصولگرایان
مدت هاست که «حضور روحانی در انتخابات» به رمز تخریب اعتدالیون و اصلاح طلبان تبدیل شده است. روحانی فردی است که همواره سمت های مهمی مانند دبیری شورای امنیت ملی و سپس ریاست جمهوری را برعهده داشته و نماینده مجلس نیز بوده است، اما بعید به نظر می رسد که برنامه ای برای نمایندگی مجلس داشته باشد چرا که این سمت است. برای او محدود است. اصولگرایان تندرو با علم به این موضوع دست از تلاش برای شایعه سازی حضور روحانی در انتخابات و تخریب وی برنخواهند داشت. خبرگزاری تسنیم 3 فروردین نوشت: با نزدیک شدن به آغاز فعالیت گروه های سیاسی برای انتخابات آتی شورای اسلامی که 21 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود، حسن روحانی رئیس جمهور سابق فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده است. خاطرات دوران ریاست جمهوری حسن روحانی اولین گام وی برای انتخابات آتی شورای اسلامی بود و گفته می شود وی تاکید کرده است که این کتاب باید در ماه های منتهی به انتخابات شورای اسلامی منتشر شود. در اقدامی دیگر وی قصد دارد در مجلس شورای اسلامی حضور یابد. با حضور برخی از مشاوران و نزدیکان خود و پاسخگویی برنامه ریزی شده به سوالات حضار با محوریت سیاست خارجی.روحانی که از چند ماه پیش جلسات ستاد انتخاباتی خود را آغاز کرده است، آخرین جلسات خود را به صورت هفتگی و طبق گفته های خود برگزار می کند. برنامه‌ریزی‌ها باعث شد تا حضور و حضور وی در انتخابات شورای اسلامی امن باشد برخی از نزدیکان گفتند باید برنامه منظمی برای ارائه فهرستی از حوزه‌های انتخابیه با محوریت و حمایت آقای روحانی تهیه شود. وضعیت وخیم حاکمیت در دولت روحانی به گونه ای بود که او در سال های پایانی حکومت خود به نامحبوب ترین رئیس جمهور ایران تبدیل شد و آثار منفی عملکرد اقتصادی آن دولت سال ها بر کشور سایه افکند.» یا جهان نیوز که نوشته است: دولت روحانی هشت سال است که خود را متخصص جنگ روانی و مهندسی افکار عمومی نشان داده است، از این رو علاوه بر راه اندازی سایت تبلیغاتی، تعدادی از خبرنگاران اصلاح طلب را نیز دور خود جمع کرده است تا با ایجاد سنگینی، خود را از باتلاق بیرون بیاورند. عملیات رسانه ای.” سیاست را کنار بگذارید و وارد نقش ناجی شوید! گفته می شود این جلسات منظم هفته ای دو یا سه بار برگزار می شود که در میان اظهارات و تحلیل های افراد و رسانه های نزدیک به روحانی می توان دلیل امیدواری وی به بازگشت به قدرت را دید.

ترس از ائتلاف لاریجانی و روحانی
بیشتر اصولگرایان تندرو از ائتلاف لاریجانی و روحانی هراس دارند، آنطور که جهاننیوز نوشت: «علی لاریجانی که این روزها به طبقه دوم یک ساختمان سه طبقه در انتهای خیابان فلسطین تهران نقل مکان کرد، جدی ترین گزینه و جهانگیری است. گزینه بعدی راست میانه برای انتخابات ریاست جمهوری و محسن هاشمی برای شهرداری تهران پیشنهاد می شود. سابقه نماینده مجلس در دهه 60 و نیمه اول دهه 70 حسن روحانی یکی از دلایل بر سر زبان ها افتادن نام وی برای انتخابات مجلس آینده است. شانس کم روحانی برای انتخابات 1404 عامل دیگری است که ریسک سرمایه گذاری روی او برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را افزایش می دهد. نامه نیوز همچنین تحلیل کرد: تنها اصلاح طلبان در سال 92 موفق به پیروزی شدند، بنابراین قابل پیش بینی است که حامیان آقای روحانی احتمالا دو قسمت می شود، یک عده به سمت اصلاح طلبان می آیند و برخی دیگر به لیستی که آقای لاریجانی داده اند می روند». ما با انتخابات سه یا چهارگانه روبرو خواهیم بود. جریان اصلاح طلبی آقای لاریجانی که شاید نامش رهروان ولایت باشد، جریان جبهه پایداری و جریان احمدی نژاد. بهنار در پاسخ به احتمال حضور لاریجانی در انتخابات پایان سال گذشته گفت: دو سه بار با آقای لاریجانی ملاقات کردم. او هنوز نامزدی برای انتخابات پارلمانی یا ریاست جمهوری را تکذیب می کند، نه اینکه از دنیای سیاست بازنشسته شده است، اما می گوید کمک خواهد کرد. او فعال است، اما فعلا کاندید شدن را تکذیب می کند.

در نهایت..
در نهایت پروژه به چالش کشیدن حضور روحانی در انتخابات که توسط جناح اصولگرا به ویژه پایداری کلید خورده بود، پس از مدتی فروکش کرده و چالش های انتخاباتی این جریان آشکار خواهد شد. اکنون با طرح پرسش‌هایی پیرامون اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان سعی در کاهش چالش داخلی دارند. البته آنها به خوبی می دانند که در صورت ریاست روحانی بر مجلس دوازدهم دیگر نمی توانند بدون پشتوانه کار کارشناسی مانند مجلس یازدهم طرح هایی را تصویب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید