آیا سیگنال قبل از انتخابات یک فرد نزدیک به روحانی علی لاریجانی/ شورای نگهبان به توصیه رهبری عمل می کند؟

آیا سیگنال قبل از انتخابات یک فرد نزدیک به روحانی علی لاریجانی/ شورای نگهبان به توصیه رهبری عمل می کند؟

واعظی درباره احتمال بلیت مستقل از حزب اعتدال و توسعه گفت: باید منتظر ماند و دید که آیا همانطور که رهبری در دیدار با مسئولان نظام گفتند انتخابات رقابتی، آزاد، سالم و مشارکتی برگزار می شود یا خیر. »

محمود واعظی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با فرهیختگان به تشریح فعالیت انتخاباتی این حزب پرداخت.

وی به روزنامه فرهیختگان گفت: حزب اعتدال و توسعه که در انتخابات گذشته همواره فعال بوده است، پیش از این جلسات مختلفی را برای ایجاد مقدمات در تهران و سایر استان ها برگزار کرده است. گروه های مختلف نیز در استان های مختلف فعال بودند.

تعدیل و شرایط توسعه برای ارائه لیست

واعظی درباره احتمال بلیت مستقل از حزب اعتدال و توسعه گفت: باید منتظر ماند و دید که آیا همانطور که رهبری در دیدار با مسئولان نظام گفتند انتخابات رقابتی، آزاد، سالم و مشارکتی برگزار می شود یا خیر. اگر شورای نگهبان و وزارت کشور به ویژه شورای نگهبان در عمل به این رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنند، هم حزب توسعه اعتدال و هم سایر احزاب فعال وارد انتخابات می شوند و روی بحث معرفی نامزدها کار می کنند. و تشویق مردم به مشارکت باید ببینیم در عمل چه اتفاقی می‌افتد، اگر قرار است انتخابات مانند انتخابات 2018 باشد، نمی‌توان کار جالبی انجام داد زیرا اکثر افرادی که در مکان‌های مختلف بودند رد شدند. می خواهند مردم را تشویق کنند که درخواست دهند و سپس به راحتی رد شوند و در این صورت شهرت آنها آسیب می بیند، به خصوص در شهرهای کوچک که بسیار بد است. پس باید ببینیم چه می شود. در یک جریان معتدل، همانطور که بحث شد، تعداد دشمنان زیاد است. اگر فضا فضای رقابت و همکاری باشد حتما لیست می دهیم اما اگر نه باید در دفتر سیاسی و شورا تصمیم گیری شود. اگر بخواهیم شرایط رای گیری سال 98 را هم در دفتر سیاسی و هم در شورای مرکزی تعیین کنیم، رای گیری نمی شود.

واعظی بدون توجه به بحث ارائه لیست حزبی، درباره دغدغه مهم تری که باید به آن توجه شود، می گوید: «نگرانی دیگری هم دارم که مردم نیایند. در سال 2018 مشارکت بالایی نداشتیم و اگر آن را با گذشته مقایسه کنیم بسیار کمتر بوده است و اگر پیش بینی شود کمتر از سال 2018 باشد، یکسری مشکلات دیگر پیش خواهد آمد. من نگرانم که برخی از احزاب و گروه های سیاسی و افراد دلسوز نظام ناامید شوند و فکر کنند که تاثیری ندارد. من بیشتر به فکر مردم هستم تا احزاب. در جامعه وقتی با افراد مختلف سیاسی و غیرسیاسی صحبت می‌کنیم، متوجه می‌شویم که برای رسیدن به انتخابات مورد نظر رهبری باید اتفاقی بیفتد.»

امکان ائتلاف با گروه های دیگر

محمود واعظی توضیح می دهد که آیا در صورت ورود چهره هایی مانند علی لاریجانی که در دوران اعتدال دچار انشعاب شد، حزب اعتدال و توسعه آماده ائتلاف است؟ بله، بهتر است با گروه های معتدل کار کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید