ابراز نگرانی به دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد ناآرامی ها در عراق

گوترش از همه احزاب و گروه‌های سیاسی خواست تا هر چه سریع‌تر از طریق گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز و فراگیر یک دولت ملی تشکیل دهند.

پیشتر دفتر سازمان ملل متحد در عراق اعلام کرده بود: تشدید تنش های کنونی عمیقا نگران کننده است. استفاده از عقل و منطق برای جلوگیری از خشونت بیشتر حیاتی است.

سازمان ملل تصریح کرد: از همه طرف ها خواسته می شود تا تنش ها را مطابق با منافع مردم عراق کاهش دهند.

حامیان جنبش صدر به رهبری مقتدی صدر با شکستن موانع امنیتی وارد منطقه سبز بغداد شده و ظهر شنبه دوباره وارد پارلمان عراق شدند.

تحرکات حامیان مقتدی صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیعه السودانی» برای تصدی پست نخست وزیری از چهارشنبه گذشته آغاز شد.

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در بیانیه ای نسبت به ورود معترضان به منطقه سبز بغداد هشدار داد و از ملت خواست تا از ظهور شورش دیگری در این کشور جلوگیری کند.

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق در واکنش به حامیان صدر که به خیابان ها آمدند و منطقه سبز را اشغال کردند، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که نیروهای چارچوب هماهنگی شیعی از نامزدی محمد شیعه دست برنداشتند. السودانی برای پست نخست وزیری

حکمت رهبر جنبش عراق تاکید کرد که علیرغم تصرف پارلمان (توسط حامیان جنبش صدر در چهارشنبه گذشته)، این اقدامات مانع از ادامه چارچوب هماهنگی نخواهد شد و جنبش صدر با هر نامزدی غیر از السودانی مخالفت خواهد کرد.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق دیروز در مراسم تعویض پرچم گنبد سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) سخنرانی کرد. ) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) فرمود: امام حسین علیه السلام از ما می خواهد که از تفرقه بپرهیزیم. و از مبارزه برای مصالح دنیوی بپرهیزید.

وی با تاکید بر اینکه مرجعیت عالی عراق خواستار حفظ وحدت ملت عراق و زندگی در صلح و آرامش است، اعلام کرد: امام حسین علیه السلام از ما می خواهد که تمامیت اموال و دارایی های عمومی و خصوصی را حفظ کنیم. ”

دیدگاهتان را بنویسید