ابراز نگرانی رژیم صهیونیستی از دستیابی ایران به دانش هسته ای


زمان: 00:00
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893098

وزیر نظامی رژیم صهیونیستی از دستیابی ایران به دانش هسته ای ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، پیشرفت بزرگ برنامه هسته ای ایران را برجسته کرد.

وی ادامه داد: ایران دانش، زیرساخت ها و توانمندی هایی به دست آورده است که بیشتر آنها برگشت ناپذیر است.

وزیر نظامی رژیم صهیونیستی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: ایران در سال 2031 با پایان توافق می تواند به سلاح هسته ای دست یابد.

وی افزود: این توافق شامل چند بند مشکل ساز است و لازم است توافق بهبود یابد.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه گفت با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا درباره توافق هسته ای ایران گفت وگو کرده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: به مشاور امنیت ملی آمریکا گفتم اسرائیل مخالف توافق هسته ای با ایران است.

دور جدید مذاکرات در وین پس از آن صورت گرفت که جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله ای در فایننشال تایمز گفت که او بسته جدیدی از پیشنهادات را ارائه کرده است که حاوی تصمیمات به روز شده در مورد لغو تحریم ها و اقدامات هسته ای ایران است. جمهوری اسلامی ایران در 24 آگوست اعلام کرد که پاسخ و ملاحظات خود را به پیشنهادات اتحادیه اروپا ارائه کرده و منتظر پاسخ از سوی ایالات متحده است. طرف آمریکایی نیز در دوم سپتامبر اعلام کرد که پاسخ خود را به ایران داده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تایید و اعلام کرد که پاسخ دولت آمریکا به دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده در مذاکرات لغو تحریم‌ها از طریق اتحادیه اروپا را دریافت کرده است. هماهنگ کننده. بررسی ها نظرات هماهنگ کننده را در این زمینه به اطلاع می رساند.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها، کسب تضمین در مورد دوام برجام و رفع ادعای پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از خواسته‌های اصلی خود در مذاکرات لغو تحریم‌ها دانسته و تاکید کرده است که تنها بازگشت به برجام است. توافق دوجانبه ای که در جایگزینی برخی محدودیت ها منافع اقتصادی ملموسی برای ملت ایران به همراه خواهد داشت و همراهی را منطقی می داند و می پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید