ابراز نگرانی به نماینده در مورد ماندگاری دانش آموز

ابراز نگرانی به نماینده در مورد ماندگاری دانش آموز

اعظمی نماینده جیرفت تاکید کرد: هیچ مطالبه، بیانیه و متن قصایی در خصوص برخورد و اعدام با معترضان، دانشجویان و نخبگان در حوادث اخیر به ویژه پرونده معروف به بیانیه ۲۲۷ نماینده مجلس را امضا نکرده ام.

یکی از اعضای شورای اسلامی کشور با تاکید بر اینکه حفظ تمامیت ارضی کشور و جلوگیری از جنایات تجزیه طلبان و تروریست های منافق و تکفیری باید مورد توجه همه دوستداران کشورمان ایران باشد، گفت: مورد توجه نیروهای انتظامی و امنیتی و مردم معترض عزیز قرار گیرد. به خصوص دانش آموزان و اکیداً از دانشجویان تقاضا دارم با پرهیز از هرگونه تشویش، گفت‌وگو و الگوی خشونت‌پرهیزی را به‌عنوان راهی مؤثر برای رسیدن به خواسته‌های برحق و قانونی انتخاب کنند.
متن بیانیه ذبیح الله اعظمی نماینده جیرفت و عنبرآباد و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی به شرح زیر است:

“به نام خدا

من به عنوان نماینده مردم به اصل تفکیک قوا بر اساس اصل 57 قانون اساسی کشور و حفظ استقلال قوه قضائیه بر اساس اصل 156 قانون اساسی معتقدم که «قوه قضاییه نباید باشد. از نظر تشکیلاتی و تشکیلاتی به سایر قوا منحل می شود تا وظایف این قوه تحت تأثیر سایر قوا از قبیل قوه مقننه، مجریه و سایر نهادها قرار نگیرد. قوی باش.» من هستم.

به نمایندگان و اشخاص حقیقی و حقوقی توصیه می‌کنم از مطالبات فراقضایی که اصل استقلال قوه قضائیه را زیر سوال می‌برد و همچنین از هرگونه اقدامی که مورد سوء استفاده دشمنان این ملت و دولت برای تضعیف و تردید قرار می‌گیرد، خودداری کنند. استقلال قوه قضائیه.، ر. به همین دلیل هیچ درخواستی از قصیه، بیانیه و متنی مبنی بر برخورد و اعدام معترضان، دانشجویان و نخبگان در حوادث اخیر به ویژه پرونده موسوم به بیانیه 227 نماینده مجلس و آنچه در فضای مجازی منتشر شده است را امضا نکردم. دروغ و شرورانه است

در این راستا اصل 27 قانون اساسی که می گوید «تشکیل اجتماعات و موکب ها بدون حمل سلاح به شرط عدم مخل به مبانی اسلام آزاد است» یکی از مترقی ترین اصول قانون اساسی است. برگزاری موکب ها و تشکیل تجمعات بدون خشونت حق مردم است و باید توسط دولت به رسمیت شناخته شود و دولت موظف است فضا و محل برگزاری اعتراضات مدنی را در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار دهد تا مردم نظرات و مخالفت های خود را بیان کنند. و دستور بندگان به شناخته شدن و نهی از منکر.

همچنین به عنوان یک مدرس دانشگاه نگرانی شدید خود را در مورد ماندگاری دانشجو اعلام می کنم. دانشجویان، نخبگان و آینده سازان ایران قوی هستند. با این عزیزان نباید با خشونت و اجبار برخورد کرد. جای دانش آموز در کلاس درس است نه در زندان و بازداشتگاه. در هیچ کشوری خشونت و ساختارشکنی توسط پلیس و نیروهای امنیتی قابل تحمل نیست. برخورد متناسب با بی نظمی، خشونت و جلوگیری از هر گونه اختلال و اخلال در نظم عمومی، وظیفه ذاتی پلیس و نیروهای امنیتی بر اساس قانون است. اقتدار پلیس و نیروهای امنیتی نباید با استفاده غیرمجاز از سلاح توسط نیروهای خودسر یا استفاده نامناسب و خودسرانه از زور توسط پلیس و نیروهای امنیتی تضعیف شود. تضعیف پلیس در هیچ کشوری و در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست.

ایران قدرتمند برای جلوگیری از هر گونه شورش، خرابکاری، هرج و مرج، عملیات تروریستی و تامین امنیت و آرامش مردم عزیز نیازمند پلیس و نیروهای امنیتی قوی است. من به عنوان نماینده اصلاح طلبان معتقد به اصلاح ساختارها و رفع نواقص از طریق اصلاحات هستم. عاجزانه از نیروهای انتظامی و امنیتی و همچنین معترضان به ویژه دانشجویان تقاضا دارم که از تشویش پرهیز کنند و الگوی گفت و گو و عدم خشونت را به عنوان راهی موثر برای رسیدن به مطالبات برحق و برحق انتخاب کنند. اصلاحات و گفتگو تنها راه نجات دولت و رفع تخلفات و ناکارآمدی ساختارهای معیوب است. نخبگان عزیز توجه داشته باشید که اصلاحات زمان بر است و صبر می خواهد، اما این روشی موثر و اثبات شده است. ما باید دوباره به روش‌های ارزان و بدون خشونت، از جمله گفت‌وگو بین دولت و مردم، فرصت دهیم. خبرهای خوبی در این زمینه در راه است. اما حفظ تمامیت ارضی کشور و جلوگیری از جنایات تجزیه طلبان و تروریست های منافق و تکفیری باید مد نظر همه دوستداران کشورمان ایران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید