ابطال کلی طرح حفاظتی شوخی و شیطنت و بدخواهی رسانه ای بی مزه است

ابطال کلی طرح حفاظتی شوخی و شیطنت و بدخواهی رسانه ای بی مزه است

روز جدید رضا تگی پور رئیس کمیسیون ویژه طرح دفاعی مجلس گفت: برخی رسانه ها لغو رای را شیطنت و سوء نیت رایج این طرح عنوان کردند و امیدوارم رسانه ها در درج این عنوان به ویژه دقت کنند. پس از آنکه تعدادی از رسانه ها این نامه را لغو کلی خواندند: «این طرح را یک شوخی بی مزه می نامند.

رئیس کمیسیون ویژه تنظیم خدمات فضای مجازی گفت: نسخه جدید طرح ساماندهی خدمات فضای مجازی بنا به درخواست وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی تهیه و در جلسه ای با آقای دکتر احمدی نژاد تصمیم گیری شد. نه

رضا تگی پور انوری درباره نامه نماینده قوانین مجلس درباره غیرقانونی بودن رای گیری امروز کلیات نظام تنظیم خدمات فضای مجازی به صدا و سیما گفت: در نامه این نماینده مجلس از قوانین مجلس آمده است; با توجه به اینکه گزینه ای که امروز به آن رأی داده شد، عموماً با گزینه ای که به کمیته ویژه ارائه شد، یعنی. نسخه 17 جولای، بنابراین او نتوانست رأی دهد.

وی افزود: نایب رئیس مجلس درباره لغو این نامه صحبتی نمی کند، پورسید آقایی هم یک شخصیت حقوقی است و می داند که ابطال رای کمیسیون ممکن نیست مگر اینکه کمیسیون رای خود را تغییر دهد.

وی ادامه داد: در این نامه آمده است که امکان بارگذاری این طرح با نسخه جدید برای محک زدن شور دوم در سامانه وجود ندارد و هیات مدیره باید برای این مشکل برنامه ریزی کند.

رئیس کمیسیون ویژه تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی گفت: برخی رسانه ها اعلام کرده اند که لغو رای به طور کلی شیطنت و سوء نیت رسانه ای است و امیدوارم رسانه ها در درج این عنوان دقت لازم را داشته باشند. به خصوص پس از تعدادی از رسانه ها کل طرح یک شوخی بی مزه نامیده می شود.

تگی پور ادامه داد: کمیسیون فرهنگی نیز همان نسخه را در تاریخ 26 تیرماه بر اساس آئین نامه 142 آیین نامه داخلی مجلس که با نظر مرکز پژوهش های مجلس تدوین شده بود، به عنوان مصوبه ای که در این کمیسیون به تصویب رسیده بود، به صحن ارسال کرد. هر پنج نفر به کمیسیون ویژه فرستاده شدند.

وی گفت: در ابتدا ملاک بررسی ما در کمیته ویژه همین نسخه بود، اما تغییر این متن به دنبال نامه ارسالی وزیر ارتباطات در تاریخ 16 آبان و با تشکیل جلسه ای با حضور رئیس جمهور انجام شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رئیس مرکز ملی فضای مجازی جناب آقای یزدی خواه نایب رئیس مجلس در اتاق جلسات رئیس مجلس تشکیل شد.

رئیس کمیسیون ویژه تنظیم مقررات نظام تنظیم فضای مجازی گفت: در این جلسه از ما خواسته شد تا بر اساس نظرات مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات، نسخه جدیدی را تهیه کنیم. مجلس آماده است.

تقی پور گفت: ملاک نسخه 26 تیر به این معناست که نباید به تمام فعالیت های کمیسیون ویژه در 5 ماه گذشته نگاه کنیم و به نسخه 26 تیر برگردیم. بازگشت به نسخه قبلی به معنای بی توجهی به تصمیمات این جلسه است که با حضور رئیس جلسه اتخاذ شد و خود نایب رئیس جلسه نیز در این جلسه حضور داشت.

وی خاطرنشان کرد: راه ما درست بود. کمیسیون این طرح را بر اساس جلسه نهم هازارد (با حضور رئیس) به مرکز پژوهش های مجلس ارسال کرد و تاکید شد که کارگروه مشترکی به ریاست آقای یزدی خواه در حال تهیه نسخه جدید است.

تقی پور تاکید کرد: از آنجایی که کمیسیون ویژه این مأموریت را به کارگروه ویژه محول کرده است، طبیعتاً صلاحیت دارد به نسخه تهیه شده به درخواست خود رای دهد.

وی یادآور شد: در این مدت و با تغییر عنوان و متن این طرح تا به امروز از سوی معاونت حقوقی وزارت امور خارجه به ما ابلاغ نشده است و حتی آخرین نظرات مرکز پژوهش های مجلس نیز بر اساس این متن جدید است. “

تگی پور گفت: فردا قطعا پاسخ رسمی این نماینده را از قوانین مجلس خواهم داد اما برخلاف اتفاق امشب، نامه قبل از اینکه به دست ما برسد در فضای مجازی منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید