حاکمیت عمومی محل بدخواهی و توجیه اعمال ناکافی نیست


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810811

این کارشناس سیاسی گفت: نوع برخورد منطقی و عقلانی وزارت کشور این نوید را می دهد که دولت مردمی نباید محلی برای بداخلاقی و توجیه اعمال ناشایست باشد و اگر فردی در هر سمتی بخواهد اشتباه خود را حتی با روزنامه نگار یا افراد دیگر، نه جایی در دولت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود معلمی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ یکی از مدیران شهری با اشاره به برخورد منطقی با وزارت کشور با بداخلاقی گفت: برخورد منطقی و منطقی با وزارت کشور این نوید را می دهد که دولت مردمی نباید محلی برای بداخلاقی و توجیه اقدامات ناشایست باشد. او در دولت جایی ندارد، حتی با یک روزنامه نگار یا افراد دیگر.

این استاد دانشگاه و کارشناس علوم سیاسی افزود: در گذشته اینگونه نبود. در چنین مواردی دولت به جای برخورد با متخلف یا وزیر می آمد و آنها را تبرئه می کرد، اما در صورت مستقل بودن یا نادرست بودن خبرنگار از استاندار می خواست که به تناسب سوال خبرنگار حتی پاسخ منطقی و عاقلانه بدهد. عمدی – قصدی.

وی ادامه داد: وقتی حکومت مردمی محسوب می شود طبیعی است که عده ای بخواهند از روی ناآگاهی یا رفتار درست یا نادرست رفتار کنند تا حکومت را بشکنند و به مردم آسیب برسانند. آقای استاندار باید اعتراف می کرد که شاید برخی از آنها به دنبال فضاسازی و حاشیه سازی علیه دولت بودند و باید عمدا و منطقی جلوی این کار گرفته می شد و پاسخ قانع کننده ای به سوال خبرنگار با ملایمت و نه نابجا داده می شد.

یک معلم از اقدامات منطقی وزارت کشور قدردانی کرد و افزود: وزارت کشور برخورد بسیار معقولی در پیش گرفت و این مدیر را برکنار کرد. این نشان می دهد که دولت کوچکترین تخلفی را حتی به صورت شفاهی تحمل نمی کند و این بسیار مهم است. “

وی ادامه داد: در دولت قبل نیز موارد مشابهی در سطح وزرا وجود داشت. یکی از وزرا در جمع از الفاظ زشت زیادی استفاده کرد. یکی دیگر از وزیران دوربین و میکروفون خبرنگار را گرفت و دور انداخت اما دیدیم که متأسفانه مسئولان دولتی نه تنها برخوردی نکردند که رفتار نامناسبی داشتند و بلافاصله او را حتی اگر استاندار خوب و پرتلاشی باشد برکنار کردند. که به لطف رویکرد عقلانی دولت فعلی باید الگوی دولت های آینده باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید