ابعاد مختلف کاربرد رتبه بندی معلمان چیست؟

ابعاد مختلف کاربرد رتبه بندی معلمان چیست؟

یکی از مسائل مهم در نظام آموزشی، پایبندی به سند تحول بنیادین است. اجرای سند تحول بنیادین یکی از اصول مهم در وزارت آموزش و پرورش است که باید جدی گرفته شود. یکی از موضوعات مهم در این مقاله، موضوع رتبه بندی معلمان است.

جواد الحبیب کارشناس فرهنگی درباره ابعاد رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان موضوع بسیار مهمی است که ابعاد مختلفی دارد. یکی از ابعاد رتبه بندی موضوع معیشت و جایگاه مهمتر معلمان است. امروزه به دلیل مشکلات معیشتی و مشکلات زندگی، به بعد مالی این موضوع توجه بیشتری می شود، اما باید بدانیم که مهمترین هدف در انجام رتبه بندی ارتقای علمی معلمان و دانش آموزان و از همه مهمتر تولید است. علم مورد تاکید مقام معظم رهبری عملکرد ایشان. اعمال رتبه بندی معلمان و مربیان باعث ارتقای جامعه علمی می شود و البته تصمیمات نزدیکان باید اعمال شود و نظارت کافی و کافی وجود داشته باشد.

رویکرد آموزشی اعمال رتبه بندی در سند تحول بنیادین
ستاری فرد، سخنگوی آموزش و پرورش در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: همه معلمان در رتبه بندی قرار می گیرند، افزود: رویکرد آموزش در این آیین نامه شامل سند تحول بنیادین آموزش، رضایت شغلی و رشد معلمان است. تربیت و توسعه عدالت آموزشی است.
زمان رتبه بندی معلمان است
ستاری فرد با بیان اینکه قانون رتبه بندی معلمان باید تا سه ماه پس از تصویب این قانون اجرایی شود، ادامه داد: خدای ناکرده تا پایان خردادماه رتبه بندی معلمان معرفی و وزارت آموزش و پرورش لازم الاجرا می شود. آن را تایید می کند.»

دیدگاهتان را بنویسید