اتحادیه اروپا بار دیگر بر ضرورت تسریع مذاکرات در وین تاکید کرد

اتحادیه اروپا بار دیگر بر ضرورت تسریع مذاکرات در وین تاکید کرد

روهر نه سخنگوی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه مذاکرات وین در مراحل پایانی خود قرار دارد، بر لزوم پایان سریعتر مذاکرات تاکید کرد. با این حال وی جزئیاتی از این مذاکرات را مشخص نکرد.

نبیله مصرعلی، سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه به خبرنگاران در بروکسل گفت: «ما در مراحل نهایی مذاکرات هستیم و کار در حال انجام است.

وی در حاشیه نشست دوحه گفت: ما به توافق نهایی نزدیک هستیم، اما هنوز سوالاتی وجود دارد. این مقام اروپایی با تاکید بر لزوم پایان سریعتر مذاکرات، افزود که نمی تواند وارد جزئیات شود. اما اساساً همه چیز روی میز آماده است.»

مذاکرات در وین که بر رفع تحریم ها متمرکز است، در 11 مارس سال گذشته به پیشنهاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد مرحله نفس گیری شد و مذاکره کنندگان برای رایزنی های سیاسی به پایتخت ها بازگشتند.

اکثر کشورهای درگیر در مذاکرات می خواهند مذاکرات زودتر به پایان برسد، اما توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده در مورد چند موضوع کلیدی است.

سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه گذشته به خبرنگاران گفت که ایالات متحده هنوز اراده ای برای دستیابی به توافق نشان نداده است.

وی افزود: هنوز به نقطه ای نرسیده ایم که آمریکا مصمم به بازگشت به تعهداتش در قبال قطعنامه 2231 شورای امنیت باشد. وی افزود: متأسفانه آمریکا تلاش می کند و تمام انرژی و زمان خود را صرف حفظ حداکثری مولفه ها و عناصر می کند. آنچه برای ما مهم است، منافع اقتصادی و روشن مردم ایران از لغو تحریم هاست.

حاتب زاده با بیان اینکه «طرف آمریکایی موانعی را وارد کرده است که منافع مردم برجام را به حداقل می رساند»، افزود: این موارد را با هوشیاری کامل به طرف مقابل اعلام کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران متعهد به دستیابی به یک توافق خوب است و اگر زمینه فراهم شود، قطعا به وین خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید