اتحادیه اروپا حمله تروریستی به شاهچراغ را محکوم کرد


ساعت: 22:21
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906463

اتحادیه اروپا حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز را با ۲۴ ساعت تاخیر محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیتر استانو، سخنگوی بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر پنجشنبه در توئیتی نوشت: اتحادیه اروپا حمله تروریستی روز چهارشنبه به حرم شاهچراغ شیراز را به شدت محکوم می کند. این حمله که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، نمونه دیگری از هدف قرار دادن غیرنظامیان بیگناه توسط تروریست هاست. اتحادیه اروپا به خانواده های قربانیان تسلیت می گوید.

اما این اولین واکنش دیرهنگام اروپایی ها پس از گذشت 24 ساعت از حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز بود، وی در ادامه این روزها از ادعاهای واهی غربی ها دوری کرد و گفت: در عین حال اتحادیه اروپا به نظارت دقیق اوضاع در این شهر ادامه می دهد. ایران و از گزارش های مربوط به استفاده نامتناسب از زور توسط نیروهای امنیتی در منطقه سقز نگران است.

اتحادیه اروپا بار دیگر از مقامات (ایرانی) می خواهد که از هرگونه خشونت خودداری کنند و حقوق و آزادی های شهروندان خود را تضمین کنند.

اقدام تروریستی داعش در حمله مسلحانه به شاهچراغ – حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) – شهر شیراز که منجر به شهادت 15 نفر از جمله 2 کودک و مجروح شدن 19 زائر شد. توسط سازمان ملل متحد محکوم شده است و در بسیاری از کشورهای جهان یافت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید