اتحادیه اروپا 21 شرکت هواپیمایی روسیه را تحریم کرده است


ساعت: 21:39
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821365

اتحادیه اروپا 21 شرکت هواپیمایی روسیه را به دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی بین المللی به لیست سیاه خود اضافه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آژانس آناتولی روز دوشنبه اعلام کرد که کمیسیون اروپا (EU) اعلام کرده است که 21 شرکت هواپیمایی روسیه را به دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی بین المللی به لیست سیاه خود اضافه کرده است.

در این بیانیه آمده است که این تصمیم به دلیل ثبت مجدد اجباری هواپیماهای خارجی از روسیه و مجوز آنها برای پرواز بدون دریافت مجوز پرواز معتبر گرفته شده است. این اقدام مسکو نگرانی های امنیتی جدی ایجاد کرده و استانداردهای بین المللی امنیت هوانوردی را نقض کرده است.

بر اساس این بیانیه، با آخرین به روز رسانی لیست ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا، پرواز 117 شرکت هواپیمایی بر فراز حریم هوایی اتحادیه اروپا ممنوع شده است.

آدینا والان، یکی از اعضای کمیسیون حمل و نقل اتحادیه اروپا، می گوید این تصمیم جدید علیه روسیه نیست و تنها به دلایل فنی و امنیتی گرفته شده است. آژانس هوانوردی فدرال روسیه اجازه فعالیت صدها هواپیمای خارجی بدون مجوز پرواز معتبر را می دهد و این نقض آشکار توافقنامه بین المللی هوانوردی است!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید