اتحاد ، برادری و همدلی ؛ نیاز امروز جهان اسلام است

زمان: 11:22
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777675

سخنگوی مقام معظم رهبری سمنان با بیان اینکه وحدت یک موضوع مقطعی نیست ، گفت: اگر به بیانات مقام معظم رهبری نگاه کنیم متوجه می شویم که وحدت یک برنامه راهبردی است که بین شیعه و سنی برقرار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار مرآت ، با گرامیداشت هفته وحدت ، وحدت را از زمان امیرالمومنین (ع) مهم دانست. برای ثبات اصل اسلام در میان مسلمانان جهان و مذاهب مختلف ، این هفته به نام او نامگذاری شده است.

متیو با اشاره به ایجاد وحدت بین مسلمانان در زمان آیت الله بروجردی می گوید: برکات این وحدت بوده است.

سخنگوی مقام معظم رهبری استان سمنان با بیان اینکه وحدت یک موضوع مقطعی نیست ، گفت: اگر به بیانات مقام معظم رهبری نگاه کنیم متوجه می شویم که وحدت یک برنامه استراتژیک است که بین شیعه و سنی برقرار می شود.

وی حادثه اخیر داعش در منطقه را “جنایت سنگین” توصیف کرد و گفت: این حادثه که در افغانستان تحت عنوان استکبار جهانی رخ داد ، علمای شیعه و سنی را به این نتیجه رساند که این فقط اختلاف بین این دو نفر را ایجاد می کند. ادیان “بود.

وی گفت: بدیهی است از هرگونه کلمه ای که باعث اختلاف بین دو دین می شود باید اجتناب شود. این تفاوت ها و کلمات فقط به نفع دشمنان است و دشمنان ما سعی می کنند با این نوع کلمات برخورد کنند. ” آنها باید اختلاف ایجاد کنند و شکاف بزرگی بین ما ایجاد کنند. ما باید این موضوع را با دقت مطالعه کرده و از وقوع آن جلوگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه استان سمنان با اشاره به اینکه دلسوزان نظام و اقتدار مقاومت اسلامی در منطقه با تمام قوا از وحدت حمایت می کنند ، افزود: مخالفان نظام و مقاومت اسلامی می دانند که این وحدت قدرت را به ارمغان می آورد

وی گفت: “دشمنان سعی می کنند نیروهای ما را تضعیف کنند.” با توجه به اینکه همه جنبش های مقاومت اسلامی به این نتیجه رسیده اند که وحدت شرط لازم برای جلوگیری از توطئه های دشمن است ، بنابراین دشمنان نیز در این مورد چنین می کنند. » آنها وارد شده اند و سعی می کنند وحدت بین ما را بر هم بزنند.

متیو با اشاره به اینکه هرچه آگاهی امت اسلامی از این مسائل بیشتر باشد ، بهتر است ، خاطرنشان کرد: ممکن است اختلافات حقوقی بین ادیان وجود داشته باشد ، اما این اختلافات فقهی نباید باعث سوء استفاده و تفرقه دشمنان ما شود. ما باید از وقوع این اتفاق جلوگیری کنیم.

سخنگوی مقام معظم رهبری استان سمنان با بیان اینکه بر اساس ملاقات اخیر با علمای اهل سنت و گفتگو با آنها ، گفت: اهل سنت از ما خواسته اند اجازه ندهیم به آنها برچسب دشمنان اهل بیت ما داده شود ، زیرا ما در جامعه مشترک هستیم. قبله و پیامبر و خدا. و برای آنها احترام خاصی قائل هستند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید