اتفاقی ترسناک در فوتبال آسیا برای استقلال و پرسپولیس

اتفاقی ترسناک در فوتبال آسیا برای استقلال و پرسپولیس

لیگ قهرمانان آسیا در سال 2002 با فرمت جدیدی راه اندازی شد. این رقابت ها کاملاً مطابق با سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و کشوری، در این فصل به پایان می رسد و همانطور که اعلام شده لیگ الیت از سال آینده جایگزین لیگ قهرمانان می شود.

در لیگ نخبگان سهمیه ها متفاوت است و قالب مسابقات کاملا متفاوت است اما فعلا موضوع ما این نیست. با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، عربستان سعودی برای دو فصل آینده میزبان لیگ برتر خواهد بود. اما ببینید تیم ها در فصل گذشته لیگ قهرمانان چقدر پیشرفت کرده اند.

تا هفته ششم و پایانی رقابت های مقدماتی لیگ قهرمانان، امید می رفت پرسپولیس و سپاهان دو نماینده سه تیم انتهای جدولی صعود کننده به مرحله حذفی باشند. کدام تیم ها رقیب آنها بودند؟ پاختاکور، الشارجه و السد. سپاهان صعود کرد اما پرسپولیس در بین 5 تیم دوم متاسفانه پنجم شد. با یک باخت خانگی و در عین حال صعود با یک تساوی. تلخ تر که 24 ساعت پیش شرکت کنندگان دستان خود را به نشانه تسلیم بالا برده بودند و دیگ جوشان آزادی که همیشه کمبودهای ما را جبران کرده بود، این بار بی فایده بود…

حالا در کنار 5 لیدر نوبوهر ازبکستان، سپاهان ایران و الفیحه عربستان صعود کرده اند. هر چهار نماینده عربستان در کنار نسف کرشی و العین امارات پیشرفت کردند اما تیم های حریف در روز پایانی به کدام تیم ها باختند؟ چه کسی فکر می کرد که الفیصلی اردن بتواند نماینده امارات را برد؟ زورالسد با این همه ستاره و تاریخ نمی رسد و پاختاکور در خانه 4 گل می زند؟ پرسپولیس هم در خانه مقابل تیم حذف شده شکست خورد. بدون کوتینیو و ستاره های دیگرش! فوتبال آسیا با سرعت نور در حال پیشرفت است و وقتی گل نمی خوریم همچنان به عقب می رویم. کاری از دیگ جوشان آزادی برای جبران کمبودهایمان به لطف حمایت مردم و ترس از رقبا باقی نمانده است.

زنگ خطر به صدا درآمده و ای کاش گوش هایی برای شنیدن آن در فوتبال ایران وجود داشت…