اتفاق تکان دهنده در آستانه انتخابات اسکیت؛ دوپینگ و ممنوعیت اسکیت بازان ایرانی / تبلیغات معکوس با موفقیت کاذب!

ساعت: 08:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1800976

یکی از اسکیت بازان ایرانی در مسابقات جهانی دوپینگ کرد و تستش مثبت اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فدراسیون اسکیت یکی از فدراسیون هایی است که این روزها حضور فعالی در برگزاری انتخابات دارد. قرار بود این انتخابات 22 دی ماه برگزار شود اما در نهایت به تعویق افتاد و وزارت ورزش و جوانان 11 بهمن را به عنوان تاریخ جدید انتخابات اعلام کرد.

در این روزها که تب برگزاری انتخابات و اعلام رئیس جدید این فدراسیون المپیکی بالا گرفته، خبری عجیب و تاسف بار زیر آوار اخبار و فعالیت های انتخاباتی مدفون است. خبر تلخ این است که این یک ضرر بزرگ برای این منطقه است و این فدراسیون و عواملش باید پاسخگو باشند.

چندی پیش مسابقات جهانی اسکیت در ایباگ کلمبیا برگزار شد و تیم ملی اسکیت ایران پس از پایان مسابقات انتخابی و انتخاب نفرات برتر با سه اسکیت باز به رقابت پرداخت.

این مسابقات از 15 تا 22 آبان ماه در شهر ایباگ کلمبیا برگزار شد و محمد صالحی، محمدامین حیدری و آزاد همتی ملی پوشان کشورمان که دستاورد خاصی در این مسابقات نداشتند به این مسابقات اعزام شدند. مسابقات همانطور که انتظار می رود در این مسابقات محمد صالحی در ماده 100 متر بزرگسالان مقام چهارم را کسب کرد. محمدامین حیدری از بین 50 ورزشکار راه یافته به فینال دوی 10000 متر در رده شانزدهم قرار گرفت. آزاد همتی نماینده دوی 100 متر جوانان ایران در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد

این نتیجه کلی ایران در این مسابقات بود که البته صالحی در 100 متر چهارم شد و حیدری رکورد ایران را شکست و با تبلیغات فدراسیون همراه شد و فدراسیون اسکیت تلاش کرد تا این نتایج را به یک دستاورد تاریخی تبدیل کند و تیم اعزامی را موفق خواند. نتیجه این شد که خیلی زود مشخص شد که خالی است.

با اینکه نزدیک به 2 ماه از این رقابت ها می گذرد اما شنیده ها حاکی از آن است که یکی از اسکیت بازان ایرانی در این مسابقات دوپینگ کرده و نتیجه آزمایش او مثبت اعلام شده است. این اسکیت باز که مهمترین چهره تیم سه نفره ایران در کلمبیا بود و نتیجه او مورد ارزیابی فدراسیون تاریخی قرار گرفت، در این مسابقات از مواد انرژی زا استفاده کرد و تخلف او نیز ثابت شد و به همین دلیل به 2 سال مجازات محکوم شد. . در همین راستا فدراسیون جهانی حکم این تخلف و محرومیت وی را اعلام کرد اما هنوز رسانه ای نشده است تا در آستانه انتخابات از مسئولان وقت سوال نشود.

در این میان عجیب است که یکی از نامزدهای اصلی انتخابات اسکیت که پیش از این در این فدراسیون سمتی را برعهده داشت، در همان زمان سعی کرد موفقیت تیم اعزامی را به خود نسبت داده و از آن برای تبلیغات استفاده کند. در حالی که اکنون و درست در آستانه انتخابات، تخلفات و تقلب های ظاهرا موفق تیم فاش شد.

آیا واقعا کاندیدایی که تیمش مرتکب چنین تخلف جدی شده است می تواند در مجمع عمومی فدراسیون رای اعتماد بگیرد و به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود؟ آیا عاملان این رسوایی بزرگ نباید پاسخگو باشند؟ باید منتظر بود و واکنش اعضای مجمع فدراسیون اسکیت به این اتفاق تلخ را دید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید