اتفاق عجیب تیم ملی در 3 جام جهانی

اتفاق عجیب تیم ملی در 3 جام جهانی

یکی از ایرادهای جدی که به کی روش نسبت داده می شود، ترسو بودن و احتیاط زیاد اوست. اینکه نمی توان در مقابل تیم های بزرگ دنیا و فوق ستاره هایشان یک بازی مالکیت و هجومی ارائه کرد، تقریباً یک فرضیه درست است، اما وقتی تیم ملی باید امتیاز می گرفت و امتیاز می گرفت، حتی کی روش هم احتیاط را کنار نمی گذاشت و این سوال است. یکی از جدی ترین هاست، انتقاداتی به او وارد می شود.

نگاهی به نتایج تیم ملی در 3 دوره اخیر جام جهانی که هدایت آن را کارلوس کی روش بر عهده داشت نشان می دهد که تیمش به استثنای یک مورد نتوانسته به بازی برگردد و کارساز شود. همانطور که بازیکنان می گویند، یک چرخش در سایر مسابقات که در آن گل اول را به ثمر رساندند. تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل مقابل نیجریه با تساوی بدون گل متوقف شد. مسی مقابل آرژانتین در آخرین دقیقه با یک گل مغلوب شد و در آخرین بازی مقابل بوسنی گل اول را به ثمر رساند اما نتوانست به بازی برگردد و با نتیجه 3-1 مغلوب شد. مثلاً در همان بازی با بوسنی، تیم ما برای صعود از گروه خود به برد نیاز داشت، اما این اتفاق نیفتاد.

کی روش در جام جهانی 2018 مقابل مراکش با یک گل پیروز شد. در بازی دوم مقابل اسپانیا گل اول را به ثمر رساند اما نتوانست به بازی برگردد و با همان گل شکست خورد. در آخرین بازی مقابل پرتغال، این تنها بازی بود که شاگردان کی روش با وجود گل اول، موفق شدند با پنالتی کریم انصاری فرد به بازی برگردند و بازی را به تساوی بکشانند. البته در این بازی ملی پوشان برای صعود به یک گل دیگر نیاز داشتند که به ثمر نرسید.

در جام جهانی 2022 قطر که پایان تلخی برای ما داشت، کی روش و تیمش گل اول را مقابل انگلیس دریافت کردند و نه تنها بازگشتی نداشتند، بلکه دروازه تیم ملی 5 بار دیگر باز شد و بدترین شکست بود. از تیم ملی در تاریخ مسابقات جهانی.او می خورد. کی روش در دیدار مقابل ولز برخلاف همیشه ترس و احتیاط را کنار گذاشت و ملی پوشان موفق شدند در یکی از بهترین نمایش های تاریخ خود با دو گل حریف را شکست دهند. در آخرین بازی که هنوز تلخی آن را احساس می کنیم، تیم ملی فقط به یک تساوی نیاز داشت، اما این اتفاق نیفتاد و کی روش برای سومین جام جهانی متوالی با ایران نتوانست به جمع 16 نفره اول جام جهانی راه پیدا کند.

شاگردان کی روش در این دیدار گل اول را به ثمر رساندند اما خبری از تساوی و برگشت نشد. این در حالی بود که در این دوره تیم ملی مملو از بازیکنان خوب هجومی بود. ستاره هایی که هر کدام از بازیکنان تاثیرگذار تیم های باشگاهی خود به حساب می آیند اما در دیدار با آمریکا نتوانستند مشکل تیم ملی را حل کنند.

کی روش نشان داده وقتی تیمش گل اول را دریافت می کند، جبران آن سخت است و این مشکل به یکی از بزرگ ترین عیب های او تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید