اثر دوز تقویت کننده Astrazenka بر روی تاج omicron

به گزارش رویترز، نتایج این مطالعه که هنوز برای انتشار در مجلات پزشکی توسط کارشناسان مستقل بررسی نشده است، مطابق با یافته‌های واکسن‌های رقیب Pfizer/Biontec و Moderna است که دوز سوم تزریق را نیز دریافت کردند. ضد التهاب Omicron موثر اعلام شده است.

بررسی واکسن Astraznka با نام تجاری Vaxzevria نشان داد که پس از سومین نوبت واکسن، مقدار آنتی بادی های خنثی کننده آمیکرون به طور کلی مشابه سویه دلتا پس از دو دوز واکسن بود.

این شرکت مستقر در لندن گفت که محققان دانشگاه آکسفورد که این مطالعه را انجام دادند مستقل از محققانی بودند که در ساخت واکسن Astraznka شرکت داشتند.

این شرکت انگلیسی-سوئدی همچنین گفت که سطح آنتی بادی‌های آنتی‌امیکرون پس از تزریق دوز بالاتر از آنتی‌بادی‌های افرادی است که به طور طبیعی مبتلا به کووید-۱۹ شده‌اند و بهبود یافته‌اند.

اگرچه داده های اولیه در مورد واکسن Astrazenka مثبت است، این شرکت مانند سایر شرکت های تولید واکسن نیز روز سه شنبه اعلام کرد که با دانشگاه آکسفورد برای تولید واکسنی برای سویه omicron همکاری می کند.

مطالعه دانشگاه آکسفورد نمونه‌های خون افراد آلوده به کووید-۱۹، افرادی که با دو دوز واکسن و دوز تقویت‌کننده واکسینه شده بودند، و افرادی که قبلاً به سایر گونه‌های هشداردهنده ویروس کرونا مبتلا شده بودند، تجزیه و تحلیل کرد. این مطالعه همچنین شامل نمونه هایی از 41 نفر بود که سه دوز واکسن Vaxzevria دریافت کردند.

دانشمندان و دولت ها در حال تلاش برای تقویت دفاع در برابر تاج با واکسن ها و داروها هستند، در حالی که سویه omicron به وضوح در حال تبدیل شدن به سویه غالب تاج در جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید