اجازه دسترسی ایران به سلاح های هسته ای را نخواهیم داد

اجازه دسترسی ایران به سلاح های هسته ای را نخواهیم داد

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا که در سفری منطقه ای (خاورمیانه) به سر می برد، با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره برنامه هسته ای ایران گفت: اجازه نمی دهیم ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

رئیس پنتاگون روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: با توجه به اینکه ایران دیگر به برجام پایبند نیست، آمریکا چه اقداماتی برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک تهدید هسته ای انجام خواهد داد؟ وی با تکرار ادعاها گفت: رئیس جمهور آمریکا بارها اعلام کرده که اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته ای را نمی دهیم. البته اگر شرایط تغییر کرد، باید برای جلوگیری از این اتفاق اقدام کنیم. وظیفه من به عنوان وزیر دفاع ارائه گزینه های مناسب به رئیس جمهور است.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره روابط نظامی ایران و روسیه، ادعاها و اتهامات مطرح شده را تکرار کرد و گفت: ایران از جمله کشورهایی است که روسیه از آن کمک دریافت کرده است و اخیرا شاهد عرضه پهپادهای ایرانی به روسیه بوده ایم. . روسیه از این پهپادها برای حمله به زیرساخت های حیاتی در اوکراین استفاده کرده است و این حملات باعث مجروح شدن و کشته شدن تعدادی از غیرنظامیان شده است.

آستین استدلال کرد: اقدام ایران غیرقابل تصور است و قطعا برای آینده منطقه خوب نیست. آنها تجربه بیشتری با این پهپادها در اوکراین کسب می کنند و این اتفاق مثبتی برای منطقه نیست.

وزیر دفاع آمریکا گفت: همچنین از روسیه انتظار داریم در ازای بخشی از کمک هایی که دریافت کرده، فناوری به ایران بدهد. البته همه کشورها از این بابت بسیار نگران هستند. بنابراین، این روابط بسیار نگران کننده است و باید مراقب آنها بود و ایران را از این نوع فعالیت در آینده منصرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید