اجازه نده آنها شما را عصبانی کنند، آقای گالنوی

مهدی مناجاتی بازیکن، سرمربی و منتخب سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرورزشی درباره شرایط این روزهای تیم ملی اظهاراتی را بیان کرد.

بازی دوستانه ایران و کنیا را چگونه ارزیابی کردید؟

به طور کلی بازی در برابر تیم های آفریقایی دشوار است. این تیم ها اکثراً بازیکنان و قلدرهای خوبی دارند که شاید خیلی از آنها مشهور نباشند اما در حد بازیکنان سطح بالا فوتبال بازی می کنند.

به نظر شما ایران مستحق برد بود؟

در نیمه اول شاهد بازی جذابی از دو تیم نبودیم اما در نیمه دوم ایران به پیروزی رسید که باعث شد گلزنی کنیم. اما بچه ها تمام تلاش خود را کردند و با تغییراتی که انجام دادیم به آنچه می خواستیم رسیدیم. به نظر من تیم ملی واقعی ایران تیم نیمه دوم بود.

شرایط کلی تیم ملی را با حضور امیر کالا نویی چگونه ارزیابی می کنید؟

باید به امیر وقت بدهیم. او یک مربی باتجربه است. او چیزهای خود را می داند. او باید بررسی کند که وضعیت بچه های تیم ملی، خودش و همکارانش و کل فوتبال چگونه است و بنابراین جمع کردن این چیزها زمان می برد. اگر اشتباه نکنم امیر چند روز مانده به اردوی تیم ملی انتخاب شد و به همین دلیل چون مشغول کار باشگاهی (با تیم گل گهر سیرجان) است، نیاز به زمان دارد تا بتواند تیم ملی را به طور کامل در اختیار بگیرد.

خیلی ها بر این باورند که انتخاب قلانوی انتخابی اشتباه و عقب مانده است! گفته می شود او 10 سال است که در هیچ تورنمنتی جامی کسب نکرده است. به نظر شما چقدر درست یا منطقی هستند؟

حالا یک بچه ده ساله آنقدر فوتبال را از تلویزیون و رادیو تماشا می کند و می شنود که سطح دانش همان بچه به اندازه یک استاد فوتبال است، اما تا در حاشیه نباشی چیز زیادی از فوتبال یاد نمی گیری. . امروزه خیلی ها می توانند در مورد فوتبال صحبت کنند و اتفاقاً حق با آنهاست، اما چرا مردی مثل امیر قلعه نویی با بقیه فرق دارد؟ چون سال ها فوتبال بازی کرد و سال ها مربی بود. او در هر زمینه ای تجربه زیادی دارد. پس باید به او اعتماد کرد. می توانیم روی امیر کالا نوی حساب کنیم.

اما سرمربی تیم ملی همچنان مورد هجمه قرار دارد و در آخرین صحبت های خود در برابر این هجمه ها گفت: اگر کسی بتواند تیم ایران را قهرمان آسیا کند من و دستیارانم از ملی پوشان می رویم. اردوی تیم همین الان “. در این شرایط با امیر گالنوی چه صحبتی داری؟

امیر آدم با تجربه ای است. او تازه وارد نیست. اگر بخواهیم یک تازه کار را هدایت تیم ملی بگذاریم تا بخواهد تجربه کسب کند، باز هم وقت را تلف می کنیم. به نظر من انتخاب قلانوی انتخاب درستی بود.

به سرمربی تیم ملی کشورمان چه می خواهید بگویید؟

او نباید عصبانی باشد. عصبانیت اولین عامل انحراف قلعهنوی از برنامه هایش خواهد بود. زیرا فرد عصبانی تصمیم درستی نمی گیرد و ممکن است بر اثر عصبانیت اشتباه کند. در مورد سفرهای امیر از رسانه ها و کسانی که با او در ارتباط هستند تقاضا دارم صبور باشند و به امیر وقت بدهند. بگذار کارش را بکند. او مربی خوبی است و در شرایط بحرانی تصمیمات خوبی می گیرد. من خودم با او کار کرده ام. البته اگر تمرکز نداشته باشد مشکلاتی به وجود می آید. او هم انسان است و می تواند اشتباه کند.

فکر می کنی با این تیم ملی و سرمربی جدید امیدی به قهرمانی آسیا هست؟

هر روز صبح که از خواب بیدار می شویم، چشمانمان را با هزار امید و رویا باز می کنیم، چه برسد به تیم فوتبالی که خیلی دوستش داریم. همه ما به این بچه های خوب، بازیکنان قوی با تجربه اروپایی امیدواریم و از طرفی به امیر گالنووی هم اعتقاد داریم و امیدواریم این بار تیم ایران به جایگاه اصلی خود بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید