اجتماع عظیم عاشوراییان باید در دهه اول محرم برگزار شود


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884472

محمدباقر محمدی لائینی گفت: باید برای برگزاری اجتماع بزرگ عاشوراییان در یکی از روزهای دهه اول محرم برنامه ریزی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدبکر محمدی لائینی عصر امروز در جلسه کارگروه هماهنگی مراسم بزرگداشت ماه های محرم و صفر اظهار داشت: مراسم عزاداری امام حسین (ع) و به ویژه دهه عاشورا به قدری اهمیت دارد که در آنجا وجود دارد. مکانی است برای همه روزهای سال، فقط باید برای دهه عاشورا شکل بگیرد و در این تحلیل باید مدیریت، تحقیق و آسیب شناسی برای عبادت این شعائر بزرگ انجام و تلاش کرد.

وی گفت: از برگزارکنندگان مراسم دیار علویان و اجتماع غدیریان قدردانی می کنم و باشد که این آغاز آینده ای بسیار باشکوه تر و بزرگتر باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: غدیر در اعماق وجود مردم است، جشن باشکوه مردم تهران در عید غدیر را ببینید، بیش از 108 هزار زائر برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کردند و این واقعه فریاد مردم را بلند کرد. ضد انقلاب و اربابانشان

محمدی لائینی ادامه داد: عاشورا مانند غدیر در اعماق ملت ما وجود دارد و به قول شهید سلیمانی «ما امت امام حسینیم، ما امت شهادتیم».

وی با تاکید بر اینکه در یکی از ایام دهه اول محرم باید اجتماع بزرگ عاشوراییان برنامه ریزی شود، تاکید کرد.

امام جمعه ساری گفت: از منظر ملی گرایی، امام حسین (ع) یکی از ویژگی های ملت ماست و کسانی که عزت نفس، آبرومند و آزادی خواه هستند به امام حسین (ع) احترام می گذارند و هیچکس نباید از آن بگذرد. مجلس امام حسین (ع) به هر بهانه ای کمتر بگیر

محمدی لائینی افزود: امام حسین (ع) و عاشورا سرمایه است و باید از تحریف مصون بماند، این سرمایه باید انقلابی تولید شود و روحیه انقلابی را تقویت و استبداد ستیزی، ایزدی ستیزی و شمس ستیزی را تقویت کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: نباید اجازه دهیم عزاداری امام حسین (ع) به عزاداری انگلیسی تبدیل شود، عزاداری شیطانی برای ما بسیار بد است و باید اصل سرمایه را حفظ کنیم. تابلوهایی که انحراف دارند باید توضیح داده شوند.

وی بیان کرد: به مردم و مسئولان توصیه می شود توصیه های بهداشتی را ادامه دهند تا محرمی ضد دشمن، ضد آمریکایی و کاملا انقلابی داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید