برگزاری پنجمین سوگواره ملی توسط عاشوراییان با نزدیک شدن به زائران پاکستانی


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897395

حسین مسقرانی مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: پنجمین دوره سوگواری سراسری تصاویر عاشوراییان با نزدیک شدن به زائران پاکستانی در حال برگزاری است و اول مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار است و اختتامیه برنامه خواهد بود. 12 اکتبر برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، حسین مسقرانی مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های اربعین و پاسداشت مقدس پرداخت و اظهار داشت: بیش از 150 عکاس حرفه ای کشور برای این مراسم عکس گرفتند. مراسم ملی عکس عاشوراییان عکس های ارسالی عزاداری اربعین در اماکن رسمی و غیر رسمی زائران پاکستانی ثبت می شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه عکس در 4 موکب در مرز ریمدان، میرجاوه، موکب ایرانشهر و حرم امام رضا زاهدان در 2 بخش ارائه می شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی اذعان داشت: مرکز عکاسی با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی 40 عکاس را به مرزهای مختلف اعزام و نمایشگاهی جداگانه برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری کمیته فرهنگی و ستاد اربعین استان در نویسندگی فیلم مستند امتیازات خوبی کسب شده است، گفت: پروانه ساخت فیلم مستند از سوی تهران صادر شده و 5 مستند کوتاه در حال تولید است که با مشارکت این سازمان در حال تولید است. انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل ارشاد استان.

مثقرانی افزود: فیلم هایی با موضوعات عاشورایی با زیرنویس اردو در موکب ها نمایش داده می شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه های ایام اربعین گفت: در این ایام چهاردهمین سوگواره در شب های شعر ضحکا و عاشورایی و هفته اول پاسداشت و نمایشگاه هایی در این خصوص برگزار می شود.

وی ادامه داد: 21 شهریور روز سینماست که در آن تجلیل های خوبی در عرصه سینما انجام می شود و با توجه به مصادف شدن با اربعین این برنامه در 16 مهرماه برگزار و از مدیران تجلیل می شود.

این مسئول تصریح کرد: اولین فیلم در استان پروانه نمایش گرفته و نوبت دومین فیلمی است که با حمایت فارابی اکران می شود.

وی گفت: 2 مجموعه مستند با همکاری صدا و سیما مستند ایران در 23 قسمت از سیستان و بلوچستان سال گذشته به کارگردانی مطهری به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: 27 شهریور روز بزرگداشت شهریار و زبان شعر و ادب فارسی است که از شاعران و هنرمندان فعال تجلیل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید