اجرای سالانه 10 میلیون هکتار اصلاحات آبخیزداری کشور/کلیه اراضی کشاورزی در دولت سیزدهم مستندسازی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد ساداتی نژاد استان آذربایجان شرقی را استانی مهم و قطب امنیت غذایی کشور به ویژه در فصول خشک دانست و گفت: در این راستا طرح جهش دیم را در کل منطقه دیم شرق اجرا می کنیم. استان آذربایجان.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با تولید 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در زمینه تولید مواد غذایی در کشور حائز اهمیت است، گفت: امسال با وجود همه کمبودها و مشکلات، کشاورزان استان آذربایجان شرقی سه برابر تولیدات کشاورزی را تحویل داده اند. گندم که قابل تحسینه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: 2800 میلیارد تومان مصوبات سفر برای استان داریم و امیدواریم در هفته آینده نمایندگان مجلس با طرح مضاعف فوریت ها کمک کنند تا ظرف یک سال جدول مصوبات استانی جمع آوری شود.

وی افزود: علاوه بر مصوبات سفر، از محل تولید با روحیه استاندار و سایر مسئولان استان کارهای ویژه ای را نیز برای استان آذربایجان شرقی انجام خواهیم داد.

ساداتی نژاد به دستور ویژه رئیس جمهور در خصوص تولید غذای مرغوب، سالم، ارزان و بومی اشاره و تصریح کرد: طرح ترویج بر سر سفره مردم انجام شد، وزارت جهاد و کشاورزی با غیرت ایستادگی کرد و علیرغم اینکه به خاطر جنگ اوکراین در همه جای دنیا کمبود غذا وجود دارد، دم آن خمیده بود، اما در ایران کمبود نداشتیم و این نشان دهنده اهتمام کشاورزان در کشور است. از آنجایی که مفهوم تولید بدون بازار وجود ندارد، در این بین وظیفه بازار بر عهده ما گذاشته شد و با وجود نبود ساختار مناسب و کمبود نیروی انسانی، تنظیم بازار بهتر از گذشته انجام شد.

وی با بیان اینکه امسال کشاورزی به سمت صرفه جویی در حرکت است افزود: در حوزه کشاورزی در سال اول دولت با افزایش قیمت گندم 130 درصد افزایش قیمت داشتیم و کشاورزی که تولید کرد. 60 میلیون تومان در هکتار پارسال، امسال تولید به 160 میلیون تومان رسید.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر سند اراضی کشاورزی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم تنها 4 درصد از زمین های کشاورزی سند، در 11 ماه گذشته 6 درصد از زمین ها سند و تا پایان دولت سند می شود 100% زمین کشاورزی که از تغییر هدف جلوگیری می کند اراضی و اراضی گرفته می شود و آب و خاک کشور حفاظت می شود.

ساداتی نژاد به اجرای الگوی کشت با قدرت و توان، حل مشکل آرد و نان، اطمینان از خرید دام و طیور عشایری، واگذاری فعالیت های حوزه کشاورزی به سازمان ها، تشکیل ستاد امنیت غذایی و پرداخت هزینه ها اشاره کرد. به مبانی دانش توجه کرد و افزود: در بخش دانش بنیان 95 بذر جدید. به زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود بنابراین معتقدیم باید مشکلات کشاورزی را در حوزه دانش حل کنیم.

وی بر حفظ منابع تولید تاکید کرد و افزود: در بحث حفظ منابع تولیدی با توجه به شرایط کشور 125 میلیون هکتار از حوزه آبخیز کشور باید اصلاح شود که تاکنون 35 میلیون هکتار از حوزه آبخیز اصلاح شده است. سالانه 90 میلیون دستور رئیس جمهور باقی می ماند که در سطح 10 میلیون هکتار باید اصلاحات حوزه آبخیز انجام شود تا این کار در یک دوره 10 ساله انجام شود. اصلاح حوزه آبخیز از هفته آینده با طرح دو جانبه آغاز می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی پیمانی از ابتدای دولت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: کشاورزی پیمانی یعنی کشاورز ما کشاورزی را بر اساس الگوی کشت شروع کند، منابع تولید را بدون دریافت پول به کشاورز بدهیم و در پایان کار هنگامی که ما دریافت می کنیم محصول تصفیه شده است، بنابراین تولید افزایش می یابد.

به گفته وی، این مدرن ترین روش حمایت از کشاورزی در جهان است. 40 درصد محصولات کشاورزی دنیا از این طریق تولید می شود و در ایران قبل از این دولت فقط 1 درصد کشاورزی قراردادی داشتیم. از این رو سال گذشته اجرای کشت قراردادی گندم را در سطح 250 هزار هکتار آغاز کردیم و امسال نیز در حال توسعه کشت پیمانی در سطح مزارع گندم در کشور هستیم.

ساداتی نژاد گفت: امسال علیرغم اینکه بازار در اختیار ما بود، از 4.5 میلیون تن به 7.5 میلیون تن گندم، تولید جو 30 درصد و تولید برنج 25 درصد افزایش یافته است. کشور. : این نشان می دهد که همه شاخص های تولید ما در نظر گرفته شد و زمانی که بازار به جهاد آمد، تولید فراموش نشد بلکه افزایش یافت.

وی ادامه داد: در تولید گندم از 8 میلیون تن سال گذشته به 11 میلیون تن رسیدیم، در محصولات باغی امسال واردات روغن زیتون را به کشور ممنوع کردیم و با تلاش و کوشش کشاورزان در تمامی شاخص های تولید شرایط مطلوبی داریم. .

دیدگاهتان را بنویسید