مستندسازی زمین های کشاورزی در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است


ساعت: 20:04
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809706

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همه کارها برای مستندسازی زمین های کشاورزی با روحیه جهادی در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست ستاد اسناد اراضی کشاورزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: همه کارها برای مستندسازی زمین های کشاورزی با روحیه جهادی انجام می شود.

وی افزود: این آثار نشان می دهد که می توان کارهای مفید را در زمان کوتاهی انجام داد و هر جا که اتفاق نظر وجود داشته باشد سریعتر از آنچه فکر می کنیم می توان کارها را انجام داد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبق قانون تا سال 1399 همه کشاورزان کشور باید سند داشته باشند که متاسفانه این کار انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه اخذ سند برای کشاورزان به یک آرزو تبدیل شده است، گفت: دولت این حرکت را آغاز کرده است و امیدواریم بتوانیم در این دولت تجلیل از سند داشته باشیم و به فهرست کشورهای دارای کاداستر اضافه کنیم.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه این نشست گفت: استان زنجان به عنوان یکی از استان های پیشرو در تعیین برنامه و سیاست سندسازی اراضی کشاورزی در کشور مطابق دستور وزیر جهاد کشاورزی است.

تراسی با بیان اینکه موضوع صدور سند زمین مستلزم زیرساخت هایی است که از چند سال پیش آغاز شده است، گفت: یکی از این زیرساخت ها رفع معارضه اراضی بود که بیش از 350 روستا را در این زمینه متضرر کرده است، به ویژه روستاهایی که تقریبا مشکل دارند. آنها در اراضی ملی دخالت کردند، بنابراین ما آنها را تصاحب کردیم.

وی با بیان اینکه این سند ابتدا در کشور در استان زنجان به صورت آزمایشی اجرا شد، گفت: یک ماه پیش دو شهر سلطانیه و هورامدره به طور کامل حذف و بیش از 450 هزار هکتار کاداستر شد.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: برخی از مشکلات اراضی احصا و واگذار شده است. تا پایان سال 1402 کلیه اسناد کشاورزی استان را صادر می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید