وزارت جهاد کشاورزی به دنبال مستندسازی مزارع است


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818819

ساداتی نژاد گفت: وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است مزارع را مستندسازی کند تا کشاورز ما با سند خود وام بگیرد و مشکلی با ضامن نباشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته در جلسه رفع موانع تولید و هیات مدیره نیشابور اظهار داشت: این بستگی به نظر مجلس، دولت و دولت دارد، اما اگر ارز ترجیحی حذف شده است، اقداماتی برای جلوگیری از آسیب به محصولات انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هرو پایتخت آلو کشور است، ادامه داد: سازوکار خرید تضمینی آلو را از 23 فروردین ماه آماده خواهیم کرد. همچنین یک انبار متروکه به مساحت سه هکتار در منطقه ایجاد می کنیم و همچنین زیرساخت های لازم برای بسته بندی و صادرات آلو را ایجاد می کنیم که باعث حذف دلالان در تولید آلو می شود. مشکلات بازار دام وسط دشت نیشابور باید به صورت ویژه حل شود.

ساداتی نژاد گفت: برای اولین بار کل زنجیره غذایی از مزرعه تا سفره در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته و این امر موجب انسجام و امنیت غذایی در کشور می شود تا دیگر شاهد التهاب مثل مرغداری ها نباشیم. و کارت.” ملی.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از کاستی های اساسی دامپروری و کشاورزی در کشور پراکندگی اتحادیه ها و اتحادیه ها در این حوزه است، بنابراین به دنبال سازش و ایجاد اتحاد و واحدهای قوی مانند سایر نقاط دنیا هستیم. کشاورزان و دامداران و تصمیمات مهم از جمله قیمت گذاری برداشت در همان سال برای همکاری با اتحادیه.

ساداتی نژاد گفت: واردات موسسات دامپروری در ماه های آینده برنامه ریزی شده است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد چرا که خود رئیس جمهور از کشاورزی و دامپروری به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی به صادرات اعتقاد دارد و سال گذشته مجوز صادرات دام زنده صادر کرد، ادامه داد: مشکل این است که آمار دقیقی از دام در کشور ما وجود ندارد، بنابراین باید سازوکاری برای ما ابزار ایجاد کنیم. برای داده ها و اطلاعاتی که می تواند سیاست صادرات و واردات دقیق داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: وزارت جهاد کشاورزی تلاش می کند تا دارایی های کشاورزی را مستندسازی کند تا کشاورز ما بتواند با سند خود وام بگیرد و مشکلی با ضامن نداشته باشد؛ چرا که در این راستا ضامن نیز مشکلی ندارد. همچنین انعقاد قرارداد با کشاورز برای انتخاب نوع محصولی که در زمان برداشت فعلی تولید می کند از ضروریات این حوزه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید