توسعه کشت گیاهان دارویی، گلخانه ای و دامپروری از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در استان یزد است.

ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792769

ساداتی نژاد گفت: با توجه به اقلیم استان یزد، اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در منطقه توسعه کشت گیاهان دارویی، گلخانه ای و دامپروری است.

به گزارش راه دانا به نقل از یزدرسا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه خود به استان یزد در بازدید از یک مزرعه مرغ تخمگذار در شهرستان ابرکوه گفت: مردم یزد. استان در زمینه کشاورزی با وجود مشکلات آب و زمین بسیار پرتلاش است و از نظر بهره وری بسیار خوب عمل می کند.

ساداتی نژاد به کشاورزان استان یزد توصیه کرد: کشاورزان استان یزد به سمت کاشت گیاهان دارویی بروند زیرا این کشت کم آب است و برای این استان مناسب خواهد بود، همچنین استان یزد باید در زمینه دامداری و گلخانه ای فعالتر باشد.

وی افزود: کشاورزان این استان سازگاری خود را با کم آبی نشان داده اند، لذا امیدواریم با امکانات و مصوبات این سفر برای حمایت از توسعه گلخانه ها و احیا و احیای قنوات منطقه، زمین ها را به آبیاری نوین تجهیز کنیم. سامانه ها و حمایت از پرورش شتر «در این استان می توان به سمت کشت های کم آب و توسعه گلخانه ها به ویژه توسعه شهرک های صیادی در آب شور و شور حرکت کرد و شرایط اشتغال مطلوبی را ایجاد کرد.

ساداتی نژاد گفت: با توجه به شرایط تغییر اقلیم و کم آبی، این منطقه باید مدیریت مصرف آب در استان را داشته باشد و با تعامل وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو تلاش می کنیم تمرکز کنیم. در مورد شرایط مساعد با شورای عالی آب: برای تامین آب بیشتر کشاورزان استان یزد.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تامین دام برای دامداران استان یزد گفت: مواد اولیه دامی بر اساس سهمیه های معین بین دامداران توزیع می شود و در زمینه دام روستایی و عشایری نیز توافقاتی صورت گرفته است. توزیع به زودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید