اجرای سند راهبردی ایران و چین می تواند فشار تحریم های آمریکا را کاهش دهد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب پرس گفت: اجرای توافقنامه سند راهبردی ایران و چین می تواند گشایشی در وضعیت اقتصادی دو کشور ایجاد کند.

هانی زاده گفت: چین یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار اقتصادی در منطقه است و ایران نیز به عنوان مرکزی ترین کشور در کریدور شمال و جنوب و همچنین کشور در محور جاده ابریشم حائز اهمیت است.

وی گفت: همکاری تهران و پکن می تواند در ایجاد یک بلوک مهم اقتصادی در منطقه برای مقابله با فشار اقتصادی و تحریم ایران و چین موثر باشد و اجرای سند راهبردی 25 ساله می تواند تحریم های آمریکا را کاهش دهد. “

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: چین طی 25 سال آینده 350 میلیارد دلار در نفت و گاز سرمایه گذاری خواهد کرد و ایران تامین کننده اصلی سوخت های فسیلی چین در این مدت خواهد بود و این همکاری می تواند به رشد اقتصادی دو کشور مهم منجر شود. در منطقه..

وی همچنین به سفر رئیس جمهور ایران به روسیه اشاره کرد و گفت: سفر سید ابراهیم رئیسی به روسیه می تواند در چارچوب همکاری های نظامی، امنیتی و سیاسی ایران و روسیه موثر باشد.

هانی زاده افزود: روسیه در حال حاضر با بحران منطقه ای بین المللی مواجه است که با توجه به شرایط منطقه ای و تهدیدات امنیتی آمریکا علیه روسیه، همکاری و مشارکت ایران در حفظ امنیت منطقه آسیای مرکزی موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور به روسیه و سخنرانی وی در دومای روسیه می تواند مثلثی با چین، ایران و روسیه ایجاد کند و آمریکا به شدت نگران همکاری ایران، روسیه و چین است و ممکن است به دلیل شکل گیری مثلث باشد. به هژمونی آمریکا. . کاهش مساحت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید