اجرای طرح تسطیح قبور جدید در آرامستان کرمانشاه


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808038

مدیرعامل سازمان آرامستان کرمانشاه اعلام کرد؛

حجت الاسلام هادی کماسی از اجرای طرح نقشه برداری قبور جدید در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام هادی کماسی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز در خصوص همزمانی مقابر معبد کرمانشاه اظهار داشت: ناهمواری سنگ قبرها مشکلاتی را برای سالمندان و افراد دارای معلولیت و نظافت منطقه ایجاد می کند، لذا مردم باید توجه داشته باشند. ما قصد بی احترامی به قبور را نداریم و فقط برای رفاه حال نمازگزاران طرح شبیه سازی را اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان در شهرداری کرمانشاه افزود: هدف از اجرای طرح مقایسه قبور، تسهیل در تردد مشتریان، تسهیل خدمات و امکانات، زیباسازی محیط و ایجاد فضای معنوی استفاده بهینه از فضای موجود برای دفن اموات است. و از صرف هزینه های گزاف خودداری کنید قبر بسازید.

وی افزود: در این راستا ارتفاع سنگ قبر بدون کتیبه، گلدان، سربند و سایر اضافات باید به ده تا پانزده سانتی متر برسد تا هزینه ساخت و نصب کاهش چشمگیری پیدا کند، بنابراین قیمت قبر که بیشتر بود. از 20 میلیون تن پیش، الان به کمتر از ده میلیون تن رسیده است و این به نفع مردم است. علاوه بر این تردد و نظافت زائران بسیار آسان شد.

حجت الاسلام کماسی با اشاره به مصوبه هیات مدیره سازمان آرامستان کرمانشاه گفت: طرح انطباق برای قبور جدید اجرا می شود و به قبور قدیمی پیوند نمی خورد.

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه سنگ قبر شناسنامه و هویت متوفی است، افزود: در حال حاضر قطعه 106 در بهشت ​​زهرای کرمانشاه در این طرح گنجانده شده است.

وی گفت: کل زمین آرامستان کرمانشاه حدود 75 هکتار است که حدود 46 هکتار آن شامل باغ فردوس و 30 هکتار به بهش زهرا اختصاص دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید