اگر هر سال ماجرای تخریب قبور ائمه بقیع خوانده نمی شد، قبور اصلی ویران می شد.


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837649

کارشناس مسائل دینی گفت: اگر هر سال حادثه تخریب قبور ائمه خوانده نشود، دشمنان اسلام قبور اصلی را تخریب می کنند. انقلاب اسلامی و محور مقاومت در برابر این قیام دشمن شکست خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضان نرگسی در گفت و گو با کم فردا اظهار داشت: اصولاً وهابیت را نباید صرفاً به عنوان یک فرقه از اسلام دید. چندین زمینه تحقیقاتی در آثار این کشورها در نظر گرفته شده است. ابتدا کتب کشورهای اسلامی را مطالعه می کنند و عقاید آنها را بررسی می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: سپس در مورد نحوه زندگی، آداب و سنن کشورهای اسلامی تحقیق کردند، مورد دیگر این است که در زمینه تأثیرگذاری بر دولت های این کشورها تحقیقات زیادی انجام دادند.

وی افزود: استعمارگران در قسمت اول آثار ابن تیمیه را با توجه به دیدگاه ها و اهداف خود از چند جهت کشف کردند. یکی اینکه ابن تیمیه همه فرقه ها را تکفیر کرد جز خودش. او دست به قتل مسلمانان زد. ابن تیمیه نیز عنصری نامطلوب در تاریخ اسلام به شمار می رود.

کارشناس مسائل دینی گفت: فرقه ابن تیمیه علیرغم اینکه در آن زمان منفور بود، باز در حال استعمار این فرقه است. این فقط یک ساختمان فرقه است. برای اسلام برنامه داشتند و می خواستند کاری کنند که اثری از اسلام باقی نماند، نام پیامبر و اهل بیت بود.

رمضان نرگسی گفت: وهابیت با تخریب قبور ائمه به دنبال تخریب حقایقی است که آثار تاریخی و باستانی آن بر روی زمین وجود دارد و قابل اثبات علمی است تا چیزی برای نسل های آینده باقی نماند. طرح استعمار یک برنامه بلندمدت است پس اسلام در آینده افسانه بیش نیست و حقیقت اساسی آن از بین خواهد رفت.

وی افزود: اگر انقلاب اسلامی اتفاق نمی افتاد و مقاومت در برابر آنها اتفاق نمی افتاد به اهداف خود می رسیدند. بنابراین می توان فهمید که زنده نگه داشتن سالگرد تخریب قبور ائمه و مراسم این روز چقدر اهمیت دارد.» فراموش شده است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر هر سال مشکل و حادثه ای بیان شود و زنده نگه داشته شود، نسل ها به دلیل این حادثه توجه بیشتری را به دنبال دارد. چون مسلمانان این موضوع را رها نکرده اند، اگر موضوع تخریب قبور ائمه نادیده گرفته شده باشد، مطمئن باشید سال ها پیش کل قبرستان ویران شده و به ساختمان های مسکونی و تجاری تبدیل شده است.

رمضان نرگسی گفت: نقشه دشمن تخریب قبور ائمه و بقاع اسلامی اسلام زدایی است و محدود به فرقه گرایی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید