این ادامه راه شهدای حسینی بود که به ماندگاری اسلام انجامید/ روزی بقیع را می سازیم.

زمان: 16:27
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778940

رئیس شورای شهرداری تهران با اشاره به اهمیت امید به زنده ماندن اسلام و وجود تشیع گفت: امیدواریم روزی باکیه و بارگاه ائمه مدفون در آنجا بسازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران ، رئیس شورای شهر تهران در مراسم طراحی حرم های مطهر امامان بقیع (ع) گفت: فلسفه بقای اسلام و وجود تشیع “امید” است. پایداری و دوام اسلام ، علاوه بر ضمانت خداوند برای حفظ اسلام ، مدیون تشیع است. اگر این روش خلفا بود ، به خلفا می رسیدیم که با شکم پر در محراب پیامبر (ص) ایستادند و نمازهایی خواندند که هرگز از اسلام حمایت نمی کرد. بلکه عاقبت شهدای حسین بود که باعث ماندگاری اسلام شد.

وی با بیان اینکه امروز الگوی حکومت واقعی اسلام بر اساس فلسفه حکومت اسلامی شکل گرفته است، افزود: امیدواریم و معتقدیم که در آینده با ظهور مهدی موعود (عج) جهان به عدالت واقعی خواهد رسید و با آن زندگی می کنیم. آن امید “برخی ممکن است بگویند ،” چرا طرح یادگار را به خاطر آوردید ، که در دست ما نیست و حتی از عبادت آن محروم هستیم؟ “امیدواریم روزی این اتفاق بیفتد.

چمران ادامه داد: حتی 100 سال از تخریب این مکان مقدس نمی گذرد. ما به ساختمان کاری نداریم. مهم این است که بنا و آنچه ساخته می شود باید به جان ائمه اطهار برسد وگرنه بناهای زیادی ساخته می شود اما امیدواریم ائمه بقیع(ع) همچنان حرم داشته باشند. البته این حرم برای ما است و آنها در موقعیت بالایی هستند که ما تصور نمی کنیم و نیازی به این سوالات نداریم. آنها به این نیاز دارند ، ما انسان ، چیزی هستیم و انسان فردا است.

رئیس شورای شهرداری تهران با بیان اینکه برخی از دوستان مهندسین بسیجی موضوع طراحی بقاع متبرکه بقیع را مطرح کرده اند ، گفت: به صورت عملیاتی. ”این اقدامات برای قرب و قرب الهی است ، زیرا همه عبادت ماست. بر اساس او

رئیس شورای شهرداری تهران با اشاره به اینکه بعید است به این زودی شاهد حرکت خود و دیگران برای تزیین قبور ائمه باشیم، گفت: طراحی ضریح ائمه بسیار سخت است؛ اما این کار را انجام می دهیم. اگرچه آنها می دانستند که ممکن است در حال حاضر ساخته نشود ، اما اقدام کردند و با پروژه های مختلف در این جشنواره شرکت کردند که امیدواریم مهندسین کشورمان به زودی از باکیا دیدن کرده و بهترین پروژه ها را اجرا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید