ویرانی بقیع نتیجه سوء تفاهم و افراط گرایی انحرافی است


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837680

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

امان الله علیمرادی با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع گفت: قرائتی از این دین می کند که در دوره های مختلف است.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین امان الله علی مرادی در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه اطهار گفت: یکی از برنامه های دینی مسلمانان اعم از شیعه و سنی از آغاز اسلام تا امروز است. مانند همه پیروان ادیان آسمانی و همه اندیشمندان، تجلیل از انبیا و اولیا و احترام به پیشوایان فکری و پیشوایان معنوی و شهدای اسلام و قرآن است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: احترام و تکریم برای بزرگانی که معمولاً هنگام زیارت قبورشان ظاهر می شوند که این مهم از آموزه های قرآن کریم و سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است. صلوات الله علیه) عبادت و مستحب را می داند.

وی گفت: مسلمانان از راه دور و نزدیک بر سر مزار آنان آمده و به آنان سلام می کنند و اعتلای و ارتقای فضایل اخلاقی و آموزه های دینی و برنامه های عملی آنان را از خداوند متعال مسئلت می کنند تا آنان را در مشکلات شاد و صبور کند. یادآوری هایی برای تقویت این آموزه ها.

وزیر گفت: به این ترتیب، ائمه اطهار (علیهم السلام) ارادت خود را به آنان ابراز می کنند و آماده می شوند تا راه و برنامه و دستورات آنان را عملی کنند و بر سر قبورشان نماز بخوانند و دست از دعا و نیایش بردارند. آمرزش، گناهانشان را بپذیر و توبه آنان را به سوی حرم عباد الرحمن بپذیر.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: برای تکریم و تکریم آنان و ایجاد فرصت برای عبادت و عبادت و اقامه نماز و تبیین معارف دینی به مشهد و حرمشان، بنا یا مسجدی می سازند که اینها عبادات و تکریم ها برگرفته از قرآن، سنت، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و اعمال صحابه و بزرگان دین است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دفن پیکر مطهر رسول خدا در خانه و زیر سقف، دلیل روشنی بر وجود بنای آرامگاهی معنوی، عملی و معنوی است. ارقام تایید شده؛ همچنین در مقبره پیامبران گذشته، مقبره ابراهیم، ​​اسحاق و یعقوب و مقبره همسران آنها در شهر الخلیل، مقبره داوود و سلیمان در بیت لحم و مقبره و آثار سایر پیامبران در اورشلیم و شامات دیده می شود. که در قرون قبل و بعد از اسلام بناهای محکم و زیبایی داشته اند.

وی تصریح می کند: تجلیل از بزرگان و بزرگان مسلمان در طول تاریخ تا آستانه قرن هشتم ادامه داشته است اما عاملان آنها را مشرک و مرتد خوانده و گفته اند که اگر توبه نکردند باید کشته شوند و او نیز فتوا داد. در مورد لزوم تخریب این بناها و بناها.

این مقام مسئول گفت: این اندیشه اگرچه در آن زمان پیروان کمی داشت اما اندکی بعد کنار گذاشته شد تا اینکه در قرن یازدهم و چهار قرن بعد با ظهور وهابیت در نجد حجاز مجددا مطرح و عملی شد. نتیجه این عقیده، با تسلط وهابیان در مکه و مدینه در سال 1344 هجری قمری، تمامی زیارتگاه‌های این دو شهر و سایر شهرهای حجاز که متعلق به اقوام و قبیله پیامبر و یاران و دیگر شخصیت‌های دینی است، ساخته شد. و مساجد کنار آنها ویران می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: یکی از آفت های بزرگ و خطرناک در هر دین و مذهب، کج فهمی و افراط و تفریط و کج فهمی و انحرافات و به اصطلاح خودساخته خوانی از این دین است که در مقاطع مختلف، در بین پیروان این دین از همان ادیان است.» پدید می آید و این دین را تضعیف و تفرقه می بخشد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق بارز این گونه انحرافات فکری و باورهای غلط، گروه متحجر و متحجر حرج است که در زمان پیامبر اکرم (ص) وارد میدان شدند. علی (علیه السلام) چهره غده سرطانی در میان مسلمانان ریشه دوانید و سرانجام به دست یکی از عوامل این گروه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید