وعده 4 میلیون مسکن برگردانده شد/ وزیر راه: تا پایان دولت 2 میلیون مسکن می سازیم!

وعده 4 میلیون مسکن برگردانده شد/ وزیر راه: تا پایان دولت 2 میلیون مسکن می سازیم!

رستم قاسمی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن در بهارستان و بررسی عملیات اجرایی 2 هزار و 816 واحد از طرح نهضت ملی مسکن اصفهان گفت: برای ساخت چهار میلیون مسکن و زمین احداثی اقدامات مالی و حمایتی انجام شد. “

وی به تفاوت طرح ملی مسکن با مسکن مهر اشاره کرد و افزود: تفاوت طرح ملی مسکن با مسکن مهر این است که در این طرح باید 99 سال زمین در اختیار همه مردم قرار گیرد در صورتی که این تعهد وجود نداشت. مسکن بیشتر.”

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعریف هر استان در طرح نهضت ملی مسکن و گنجاندن آن در سامانه، افزود: بالغ بر یک میلیون و 350 هزار مسکن در دست ساخت است که از 100 هزار واحد تحویل داده می شود. واحدها تا سپتامبر

رئیسی در حالی وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال را داده بود، حالا وزیر راه با بیان اینکه روند کار در اجرای نهضت ملی مسکن باید تسریع شود، ادامه داد: تا پایان دولت باید 2 میلیون مسکن وجود داشته باشد. ساخته و به بهره برداری رسیده است.

قاسمی با بیان اینکه حدود 70 درصد زمین برای ساخت مسکن ملی آماده است، گفت: مشکل ما در اصفهان اجرای نهضت ملی مسکن زمین بود و امروز این مشکل حل شده است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت مسکن ملی، گفت: بخشی از مسکن توسط مالک ساخته می شود، یعنی. زمین را دولت تحویل می‌دهد و خانه را مالک با وام و مدت معین می‌سازد.»

وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن شاهد حضور بخش خصوصی و املاک مستقل هستیم که به این ترتیب حدود 200 هزار مسکن در کشور ساخته می شود. “

طرح نهضت ملی مسکن 2000 واحد در شهر جدید فولادشهر، 500 واحد در نجف آباد، 216 واحد در گامسار، 100 واحد در شهرضا و 1000 واحد در خمینی شهر خواهد بود.

وزیر مسکن و شهرسازی برای بیست و پنجمین سفر خود به اصفهان امروز به همراه جمعی از وزرای کابینه و ریاست جمهوری به اصفهان سفر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید