نه وعده ساخت 4 میلیون مسکن عملی می شود و نه تولید 3 میلیون خودرو

نه وعده ساخت 4 میلیون مسکن عملی می شود و نه تولید 3 میلیون خودرو

روز جدید محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه مهندسین گفت: اگر به سال 1400 برگردیم، دوباره به رئیس جمهور رای می دهم، اما نه وعده ساخت 4 میلیون خانه و نه تولید 3 میلیون خودرو محقق نمی شود. پیشکسوت اصولگرایان خراسان به این روزنامه گفت.

باهنر درباره معرفی رئیس جمهور در سال گذشته گفت: ما به روندها و روندها در رویدادهای سیاسی نگاه می کنیم و نباید به صفر و صد نگاه کنیم. اینکه آیا آقای رییسی و دولتش به اهداف از پیش تعیین شده دست یافته اند یا خیر، امری نسبی است و اگر به پای صندوق های رای برگردیم به او رای می دهیم یا نه، باید ببینیم در صورت بازگشت به پای صندوق های رای چه کسانی ثبت نام خواهند کرد. چه کسانی از فیلتر هیئت امنا عبور می کنند و چه کسانی حذف می شوند؟ در این صحنه تصمیم می گیریم به چه کسی رای دهیم. اگر همان صحنه ای که در انتخابات داشتیم تکرار شود، طبیعی است که به آقای ریسی رای خواهم داد.»

باهنر درباره ضعف های دولت رئیسی نیز گفت: آقای رئیسی در برخی رفتارها و حرکت ها موفق بوده است، به ویژه دولت قبل در این زمینه ها دچار کمبود بود. و یک نقطه ضعف وجود دارد. آقای ریسی یکی دو نقطه ضعف دولت قبلی را جبران کرد. یکی از کارهای خوب دولت ریاست جمهوری، موضوع تاج بود. البته در دولت قبل کارهایی انجام شد، اما اینکه توانستند کار را تمام کنند و این ویروس رسوایی رو به پایان است، مدیون تلاش های دولت ریاست جمهوری است. نکته دومی که شاید تاثیر موقعیتی نداشته باشد اما از نظر روانی رئیسی موثر و خوش اخلاق است حضور او در بین مردم است. یکی از مشکلات دولت قبل با وجود خدمات خوبی که داشت این بود که در بین مردم از شخص رئیس جمهور گرفته تا وزرا نبود. رهبری مبحث بین مردم بودن برای ایشان یک اصل است، البته من به مصاحبه رفتم و گفتم که فکر نکنید در بین مردم بودن کافی است، اما به هر حال حضور مسئولان در بین مردم باعث افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی می شود. یکی از مشکلات ما حفظ سرمایه اجتماعی است. Connim و ارتقاء دهید. کاستی ها و ضعف ها به برخی از وعده های قبلی بازمی گردد. برخی از وعده ها به دلیل عملیاتی نبودن اصلاً نباید داده می شد. به عنوان مثال اینکه ما در عرض 4 سال 4 میلیون خانه بسازیم چندان کاربردی نبود، زیرا در وهله اول این سوال مطرح می شود که مشکل تامین مسکن است یا اقتصاد مسکن؟ یعنی مشخص نیست با افزایش عرضه مسکن مشکل مسکن حل می شود یا خیر. یا مثلا وزیر صمت گفته بود برای تولید 3 میلیون خودرو و صادرات یک میلیون خودرو شروع به تولید خودرو می کنیم. شوخی کردم و گفتم برای خرید چه خودروهایی را می خواهید صادر کنید؟ اگر با این قیمت فعلی بدهند می توانند بگویند کدام کشورها را به آن قیمت می خرند و اگر ارزان بدهند به ما می گویند برویم از آنجا بخریم. اینها وعده هایی بود که چندان عملی به نظر نمی رسید و موارد دیگری هم داریم. نکته دیگر این است که راه رفتن در میان مردم خوب است، اما تحریک مطالبات مردم به نفع هیچکس نیست. «گاهی در این سفرها گفته می شود که این را ما تصمیم می گیریم و حل می کنیم، تا زمانی که به دستور و اراده یک نفر تصمیم گرفته شود باید عوامل را مدیریت و کنترل کرد.

باهنر همچنین درباره برنامه دولت برای حذف ارز ترجیحی گفت: من در ترس و امید نسبت به برنامه اقتصادی دولت هستم، یعنی از طرف دیگر نگران هستم زیرا این موضوع بسیار جدی است و باید انجام شود. . برخی می گویند مهم است، اما اکنون زمان آن نیست. من می گویم آیا سوراخی در آینده دارید که در آن زمان بهتری وجود داشته باشد؟ هر چه بیشتر به تعویق بیفتد بدتر می شود. از طرفی ناامید نیستم و امیدوارم آماده شوند و کار کنند. ما فقط چهار قلم را افزایش می دهیم، در حالی که عوام می دانند که اگر گندم گران شود جو گران می شود، اگر جو گران شود ارزن گران می شود، گوشت، مرغ و تخم مرغ گران می شود و مانند دومینو. او گفت، همه چیز بالا می رود. اتفاق افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید