اجرای طرح ملی سواد حرکتی دانش آموزان دبستانی

زمان: 12:11
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777086

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با صدور بیانیه ای از هفته تربیت بدنی و ورزش (17 اکتبر تا 23 نوامبر) استقبال کرد و با اشاره به طرح ملی سوادآموزی جنبش برای دانش آموزان دبستانی ، گفت: از جمله نتایج این برنامه بهبود سبک زندگی کودکان و نوجوانان تربیت نسلی سالم ، سرزنده و فعال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در بیانیه علیرضا کاظمی آمده است: «ورزش تربیتی» یکی از ارکان آموزش و پایه ورزش همگانی و قهرمانی در کشور است و اصول راهنمای آن بر اساس ایمان ، اخلاق ، نشاط ، سلامت ، جمع گرایی ، نوع دوستی ، قانونی بودن ، سخت کوشی است. . ، سرکوب و شخصیت قهرمانانه ، که همه اهداف اصلی سند برای تغییر اساسی در آموزش و پرورش هستند.

برای عملیاتی شدن سند تحول ، وزارت آموزش و پرورش همواره سعی کرده است برنامه ها و پروژه هایی را در همه زمینه های آموزشی که از مفاهیم باشکوه این سند الهام گرفته اند ، در قالب بسته های تحول ، توضیح داده و اجرا کند. با مشارکت فکری معلمان تربیت بدنی ، مدیران ، کارشناسان و جانبازان ، گروه تربیت بدنی و سلامت مجموعه ای از برنامه ها و برنامه ها را در زمینه های بیولوژیکی و فیزیکی به منظور ارتقاء شایستگی های اساسی دانش آموزان تهیه و اجرا کرده است. یکی از این بسته های توسعه ای طرح ملی سوادآموزی جنبش برای دانش آموزان ابتدایی است که پیامدهای آن بهبود سبک زندگی کودکان و نوجوانان در کشور و آموزش نسلی سالم ، سرزنده و فعال خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: “فعالیتهای ورزشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در روزهای آموزش از راه دور به طور سیستماتیک توسط شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) ارائه می شود ، که همچنین سهم بسزایی در دستیابی به عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی به مواد دارد. “و محتوای آموزشی برای دانش آموزان از سراسر کشور ارائه کرده است. بی شک معلمان و مربیان پرتلاش و محترم تربیت بدنی در این شرایط ، به عنوان رکن اصلی ، نقش اساسی و تعیین کننده ای در حفظ و ارتقاء تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی در کشور داشته اند و از هریک از آنها صمیمانه تشکر می کنم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین از دانش آموزان خواست از فرصت های ایجاد شده استفاده نکنند ، اجازه ندهند شرایط موجود باعث کاهش فعالیت بدنی و سلامت آنها شود و با شرکت در تربیت بدنی ، نشاط ، توانایی ها و مهارت های اجتماعی و روانی آنها را ارتقا دهد. و فعالیت های ورزشی. ، ارتقا دهید.

او همچنین به والدین گفت که انتظار دارد آنها از فرزندان خود برای مشارکت در برنامه های تربیت بدنی سالم و نیرومند حمایت و پشتیبانی لازم را انجام دهند.

در پایان ، کاظمی از مدیران مدارس ، سازمان ها و م institutionsسساتی که در این شرایط دشوار مشارکت داشته و م beenثر بوده اند ، که از تربیت بدنی دانش آموزان برای داشتن ملتی سالم ، فعال و سربلند حمایت خود را رها نکرده اند ، تقدیر کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید