اجرای طرح نظارت در حوزه صنعت، معدن و تجارت در 450 شهر کشور

زمان: ساعت 20:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785198

این را معاون پژوهشی و مطالعات بازرگانی اعلام کرد

معاون پژوهشی و تحقیقات بازرگانی با اشاره به برنامه دولت برای نظارت بر صنعت، معدن و تجارت گفت: نظارت در صنعت، معدن و تجارت در 450 شهر کشور انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; سیدعلی تقوی در نشست امروز در تشریح برنامه ریزی صنعتی و معدنی با اشاره به اجرای طرح های زیبایی توسط دولت سیزدهم گفت: برنامه ریزی صنعتی، معدنی و تجاری از مهمترین این طرح ها است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح آمایش در 450 شهرستان در دستور کار است، گفت: بر اساس پتانسیل استان و شهرستان این اسناد شکل می گیرد.

قائم مقام موسسه تحقیقات و تحقیقات بازرگانی با بیان اینکه این اسناد از پایین به بالا شکل می گیرد گفت: این اسناد به ترتیب در شهرستان، استان و کشور شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه تشکیل این اسناد دو هدف را دنبال می کند گفت: بحث اشتغال و ارزش افزوده هدف از تشکیل این اسناد است.

تقوی با اشاره به موارد مطرح شده در سند و برنامه ریزی افزود: پروژه هایی که 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در این برنامه ریزی پرداخته شده است.

وی گفت: به پروژه های زنجیره ارزش اهمیت داده می شود و واحدهای راکدی که می توانند به چرخه تولید بازگردند در نظر گرفته می شود و بازگشایی معادن راکد در دستور کار برنامه ۱۴۰۴ قرار دارد.

نایب رئیس موسسه تحقیقات و مطالعات بازرگانی با بیان اینکه این سند و برنامه نیازمند چند موضوع است، گفت: باید به توسعه زیرساخت های معدنی، توسعه زیرساخت های صنعتی، توسعه زیرساخت ها در نواحی صنعتی توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه این سند برنامه راهبردی وزارت صمت خواهد بود، تصریح کرد: در این طرح بخش خصوصی با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی سند راهبردی خوبی برای استان خواهد ساخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید